• oOLillaJagOo

Recept på GOD lasagne!

Tänkte göra lasagne ikväll men jag får aldrig till det riktigt!! Jag tänker bara på lasagnen man fick i skolan när man var liten, den var god den :)

Iaf, hur gör ni? Min blir så torr och tråkig.. =/ Är det bara att ösa på med mer ostsås?

Vad har ni i köttfärsen? Inga konstiga grejer tack då sambon knappt äter någonting :D

• Svar på tråden Recept på GOD lasagne!
  • etc

Helt ärligt: Den godaste lasagnen är den från Blå Band! Har gjort egen många gånger, även smakat hemlagad av en äkta italienska, men ingen slår Blå Band!

• sallybuse

Vi gör en vanlig köttfärssås.Och lägger de som man brukar göra.Krossade tomater lök vitlök ketchup.låter de koka i hopa en stund.Sen dom sista gångerna jag gjort lasange har jag köpt blå bands ostsås och de blir kanon gott.Varvar de i en ugns form och ovan på häller vi ostsås.så prova du detta o de blir gott.

• oOLillaJagOo

fler tips sökes! :D

• Maria40

Jag gör vanlig köttfärssås, dock med mer köttfärs än recepten säger, jag brukar låta köttfärsen vara lite "klimpig" gillar när den inte är helt smulad.

Sedan häller jag i mjölk & mjöl (som jag rört ihop) i köttfärssåsen, så jag får en enda röra som ska hällas på plattorna. (1 dl mjöl per 1 liter mjölk). Fördelen är också att såsen inte bränner vid då.

Brukar bli jättegott och är enkelt.

• ditte132

Nu är den väl redan gjord, men till nästa gång...du säger att den blir torr och tråkig, har du provat med färska lasagneplattor?Jag tycker det blir bättre resultat.

Svar på tråden Recept på GOD lasagne!