• Anonym (osäker....)

Vad innebär Thaimassage? (Och ska partnern får gå?;)

Min sambo har problem med muskelspänningar etc och vill ha behandling med massage. Bra idé, såklart, men det är just Thai-massage han är intresserad av och jag blir nyfiken på vad det är.

Jag vet att det innebär väldigt mkt kroppskontakt; att den som masserar använder hela sin kropp för att gnugga, trycka, pressa etc.

Det känns tveksamt för mig om det är så kul om en ung tjej använder hela sin kropp för att göra det skönt för min pojkvän - som en del av hennes jobb eller ej... På bilder från Thailmassage ställena här i stan framträder tjejerna (massörerna) ibland i guld-broderade klänningar på hemsidan, och med röda kuddrum i bakgrunden... Hm, vet inte om jag vill att han kryper in där med någon hur professionell hon än är?!!

Jag vet även att det även förekommer oseriös verksamhet; hur vet man vad som är seriöst och vad som slutar med 'happy ending' så att säga....?

Du som vet vad det handlar om: Skulle DU vilja att DIN kille/tjej gick på sådan massage - varför/varför ej...?

Tacksam för all info alla synpunkter.

PS - ska tilläggas att min kille är helt emot prostitution etc och verkar vilja ha just hjälp med sina besvär: frågan är om han söker på rätt ställe....?

• Svar på tråden Vad innebär Thaimassage? (Och ska partnern får gå?;)
  • Trailer T

Thaimassage är bäst enligt mig när man har muskelvärk eller annan värk.Har varit på det flera gånger,även min man har varit

Jag är inte döv jag bara skiter i vad du säger
  • Anonym (osäker....)

Hej Trailer T och tack för svar! Det låter ju jättelovande! Vill du berätta mer om hur det går till: är det sant att de drar i lederna så det knäcker...? Låter ju bra att både du och din man går; jag skulle bli jätteglad om det var något som kan hjälpa min sambo och kanske till och med gå själv. Men det här med all kroppskontakt; det är inget som stör er? Det kanske itne är så farligt? ;)

• Tjoflöjt

Både jag och maken går på thaimassage ibland, och ibland t.o.m. tillsammans. Det är jätteskönt och man känner sig som en ny och mjukare människa efteråt (jag har problem med ryggen).

Men om du är orolig kanske han ska gå till en kiropraktor eller naprapat istället. Många av "greppen" är samma som i thaimassage, men det är vanligare att massören är man.

• Fröken Fin

Jag går ofta på thaimassage och självklart är det inget konstigt med det! Det är ju inte direkt så att massören gnuggar sina bröst mot kundens kropp om du nu trodde det...
    Det som är speciellt med thaimassage är att det förutom knådning även innebär mycket stretch och tänj, och för att massören ska klara av det så använder hon/han sin kroppstyngd. De masserar och trycker med underarmarna, benen och knäna. På sin höjd kan de sitta grensle över ens rygg för att komma åt ordentligt eftersom de ofta är väldigt korta. Och så jäkla skönt är det inte alltid, det kan göra riktigt ont om man har mycket spänningar i kroppen.
    Så självklart skulle jag gärna se att min kille gick på en sådan behandling om han behövde, jag hade inte ens tänk tanken att det skulle vara oseriöst eller ha en happy ending. Om du nu är orolig får du väl gå på en behandling själv först för att testa hur det är! Eller lita på att din kille inte går igång på någon annan än dig...?

• Anonym (osäker....)

Tack för tipset FiaFria... hm... vad är det för grepp...? Jag är verkligen nyfiken nu: jag vill itne hindra min sambo från något som kan få honom att må bra/bättre! Och det stör inte att/om det är en kvinnlig massör; bara det är en professionellt behandling... jag antar att jag är rädd att det ska vara oseriöst och att han ska få en intim-massage... Har även hört att det typ ingår att massera de ädlare delarna i Thaimassage - men det kanske bara är rykten? Hur vet man fö. om det ÄR en seriös verksamhet? Finns det varningsstecken att kika efter? Undrar även hur uppträder massörerna; är de professionella eller ... 'för vänliga' ibland? Ursäkta mina dumma frågor men detta är okänt för mig...

Vore kul om nån ville berätta lite mer: vad händer under Thai-massage; vad gör de som är så bra?? :)

• Anonym (osäker....)

Fröken Fin - jag missade ditt svar! Tack för ifno'n; nu är jag lugnad. Känner mig lite taskig som ifrågasatt en profession; hoppas jag inte har stött mig med någon massör! Nu vet jag bättre och jag antar att de oseriösare salongerna raggar sina kunder på annat sätt så jag behöver kanske inte vara orolig. Och vad beträffar att lita på sambon och att han bara går igång på mig; nä, så dum är jag itne... ;) Klart han kan attraheras av andra, och det är okej men kanske inte så att jag vill skicka honom in i en situation där han verkligen sätts på prov! Men stretch och tenj måste han få och jag kommer kansek testa själv också! tack alla för svar! 

• Anonym (osäker....)

Nu loggar jag ut en stund, men tittar in igen. Skeppåhoj!

• Strigo

Thaimassage är fantastiskt...men om dom frågar om han vill ha ett happy ending så ber du honom säga NEJ

• Jane 897

Thaimassage är hur bra som helst. Och oavsätt rykten om happy ending eller ej, tänk såhär, är din sambo nu så dum så han är otrogen så inte behöver han gå på thaimassage för detta. Dina misstankar om att han inte ens kan gå på massage utan att du ska lägga dig i kommer definitivt få honom att tröttna på dig, så jag tycker helt enkelt du ska lägga ner det där. Antingen litar du på den du bor med eller så får du leva ensam, de är de två valen man har som människa, du har ingen som helst rättighet att betvivla en annan människa, för i alla omständigheter vad personen är gör så är det du som väljer att vara med honom och då krävs de att man litar på personen. Har själv varit i många dåliga förhållande, men de ger ju inte mig rätt att betvivla andra för vad någon annan gjort och det ger inte dig rätt att göra det med din kille heller oavsätt vad han/andra har gjort. Att inte lita på människor speceillt den man bor med är farligt och är det något som tynger dig måste du söka hjälp för detta och reda ut varför du har så svårt att lita på andra, för det är ohälsosamt både för dig och din partner. Då du garanterat mår dåligt av att alltid vara osäker och han mår dåligt av att hela tiden veta att någon har koll på honom. Hoppas du reder ut detta och slappna av gå själv på lite massage ta en spa helg med vännerna. :)

• Kajsa68

Du kan nog vara helt trygg med att han går på Tai massage.
    Jag har själv provat flera olika ställen i Sthlm, och har inte stött på något konstigt. Vist förtår jag din tanke, men tror det är mest ett ryckte.
    Du skulle ju kunna boka en tid samtidigt och få massage du med....samtidigt! =)

• Anonym (The best)

Är tjej och jag skäms inte för att gå dit.

Det är en ung tjej som går på ryggen på alla fyra (känns som det iaf) drar och knådar med armbågarna. Trycker o masserar där det är stelt. De har varit galet bra. Har löst upp varenda knuta. Värt varje krona. Experter på att hitta felen och åtgärda dem. Jag vet dock inte om jag hade velat att min pojkvän gått dit men å andra sidan tror jag inte han skulle göra ngt eller bli kär. Ladda ner en app o börja knåda själv.

• smulpaj01

Men gå tillsammans med din kille och lägg er på bänkar bredvid varandra utan skynke emellan. Då blir det svårt för killen att betala för en happy ending, oavsett om det var hans tanke från början eller ej.

Personligen gillar jag inte alls thaimassage för jag tycker det är obehagligt med all nära kroppskontakt. Även min sambo (man) har slutat med det för han ogillade när dom frågade om happy ending.

• smulpaj01
    smulpaj01 skrev 2015-11-18 14:25:40 följande:

Men gå tillsammans med din kille och lägg er på bänkar bredvid varandra utan skynke emellan. Då blir det svårt för killen att betala för en happy ending, oavsett om det var hans tanke från början eller ej.

Personligen gillar jag inte alls thaimassage för jag tycker det är obehagligt med all nära kroppskontakt. Även min sambo (man) har slutat med det för han ogillade när dom frågade om happy ending.

Såg nu att tråden är nästan 6 år gammal - hmm....... hur gick det ts? Drömmer

Kan även tillägga att jag har en manlig bekant som äger en massagesalong där han ger kvinnor 6 för pengar!
Svar på tråden Vad innebär Thaimassage? (Och ska partnern får gå?;)