• Anonym

Hur länge pågick din nidationsblödning?

Ni som fått en nidationsblödning när det befruktade ägget fäste i livmodern: Hur många dagar blödde ni och hur mycket?

Jag fick en nidis i min förra graviditet (som dock tyvärr slutade med missfall i vecka 9), men då blödde jag bara 1,5 dag. Nu har jag haft bruna flytningar i fyra dagar, skulle egentligen ha haft mens nu men den kommer liksom inte. Funderar på om det kan ha varit en nidis.. Eller varför kommer inte min mens som den ska?

• Svar på tråden Hur länge pågick din nidationsblödning?
  • Anonym (kanske?)

När jag försökte skaffa min första så blev jag nog ganska "skengravid"! Mensen (som man annars kunde ställa klockan efter) blev sen och när den väl kom så såg den ut som du beskriver! men det är min upplevelse....

• luckyme83

jag fick en nidblödning 4 dagar innan bim...det kom färskt blod ca 1 dygn, mindre blod än vanlig mens..sedan hade jag bruna flytningar i ca 2 dagar efteråt..är nu gravid i vecka 14 =)

• Anonym

Tack för era svar!

luckyme83: Okej, då kan en nidiationsblödning pågå i flera dagar alltså. Min förra nidis pågick som sagt bara i 1,5 dag, därför är jag väldigt förvirrad nu. Men kanske att jag är gravid ändå då. Första försöket efter missfallet i så fall, kan det vara möjligt!? =) Men om jag nu skulle vara gravid så blir jag orolig att de bruna flytningarna signalerar missfall snarare än en nidationsblödning. Mitt missfall i december startade nämligen med bruna flytningar..  

• luckyme83

alltså färskt blod hade jag ju bara 1 dygn...och bruna flytningar i 2 dagar..de bruna flytningarna är rester från blödningen, alltså den jag hade i 1 dygn..så förklarade min bm iaf när jag undrade över bruna flytningar...

alltså brun flytning = gammal blödning..
    så svårt att förklara bra =)

• Anonym

luckyme83 --> Jag förstår hur du menar. Brunt blod är ju gammalt blod och rött blod är färskt blod. Jag fick färskt blod på pappret i onsdags kväll och sedan bruna flytningar torsdag, fredag, lördag. Ingen mens i sikte. Detta är konstigt. Om ja nu är gravid, så hoppas jag detta var en nidis och inget annat. Vill INTE genomlida ett missfall till. Det är det värsta jag har gått igenom! Ska testa i veckan, har beställt gravtester! =)

• SailorGirl

Jag fick en liten bryn dutt bara. Kanske en droppe. Den kom 6 dagar efter ÄL och 10 dagar senare testade jag positivt.

MEN en annan gång fick jag lite mer, kanske 10 droppar, och då blev det inget plus. Därför tror jag att man nog inte ska lita för mycket på ev blod under lutealfasen. (Fast så klart är det svårt att inte hoppas och hålla tummarna så de blir blå).

• luckyme83
    Anonym skrev 2010-03-07 21:15:50 följande:
    luckyme83 --> Jag förstår hur du menar. Brunt blod är ju gammalt blod och rött blod är färskt blod. Jag fick färskt blod på pappret i onsdags kväll och sedan bruna flytningar torsdag, fredag, lördag. Ingen mens i sikte. Detta är konstigt. Om ja nu är gravid, så hoppas jag detta var en nidis och inget annat. Vill INTE genomlida ett missfall till. Det är det värsta jag har gått igenom! Ska testa i veckan, har beställt gravtester! =)
    jag håller tummarna för dig.....
    jag trodde verkligen inte att jag var gravid eftersom jag blödde, men jag hade så fel !!
  • Anonym (Nidisen)

Jag hade en röd blödning i form av en femtioöring max en dag (på pappret),nästa dag aningens brunt/beige på pappret bara,och nästa dag samma sak. Allså tre pytteblödningar på tre dar.

• Anonym

Gjorde precis ett gravtest som visade svagt svagt PLUS! =)

Blir dock osäker på om jag kan lita på detta plus? Borde det inte vara starkare så här tre dagar efter bim?

• luckyme83
    Anonym skrev 2010-03-09 17:47:48 följande:
    Gjorde precis ett gravtest som visade svagt svagt PLUS! =) Blir dock osäker på om jag kan lita på detta plus? Borde det inte vara starkare så här tre dagar efter bim?
    det är inte säkert..en del är låghormonare och då syns det tydligt lite senare...testa igen om nån dag eller två =) spännade!!
  • Molly3

jag har också haft samma blödningar som du. Jag behöver bara endast trosskydd, inget mer. Jag har har så typiska gravsymptom och jag tror verkligen jag är grasvid, jag har en sån känsla i kroppen. Mina test kommer med posten idag så jag hoppas det visar +. Jag är på BIM+1 idag.

• Anonym

Tråden är gammal jag vet.. men jag har i 2 dagar nu haft bruna flytningar. imorse kom en "droppe" i trosan stor som en enkrona. Jahaa tänkte ja mensen är på gång har lite oregelbunden så trodde den skulle komma på torsdag.. men de verkar inte bli någe mera?! Hur har det slutat för er andra? Luras kroppen eller ska man hålla hoppet uppe?

• Becka81

Är lite i samma sits. Är BIM -4 idag och fick en lite blodblandad flytning och sedan lite rosa och lite brunt. Har kännt att det molar lite. Min mens är inte heller helt regelbunden men de senaste gångerna har det bara skiljt en dag mellan cyklerna. Jobbigt att inte veta om det är en nidis eller om mensen är på gång. har dessutom börjat känna mig lite trött och är extra sugen på lakrits och popcorn. Hur har det gått för dig? Finns det fler i samma situation?

Svar på tråden Hur länge pågick din nidationsblödning?