• Daphne85

Vad hette barnprogrammet?

Det gick ett barnprogram på 90-talet som handlade om ett litet barn som hette Max som hade en kompis som var utomjording (en lila figur) som säger "rocka och rulla" när han ska "trolla" och han kan förvandla sig. Dom äter också kex som är i olika färger. Det finns en "fiende" som är granne har jag för mig till Max som de kallar för "lukta illa". Vad hette barnprogrammet? Har sökt o letat flera gånger utan att hitta nånting alls på google och youtube. Nån som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Vad hette barnprogrammet?
  • JennyCecilia
    Daphne85 skrev 2010-03-07 17:54:32 följande:
    Det gick ett barnprogram på 90-talet som handlade om ett litet barn som hette Max som hade en kompis som var utomjording (en lila figur) som säger "rocka och rulla" när han ska "trolla" och han kan förvandla sig. Dom äter också kex som är i olika färger. Det finns en "fiende" som är granne har jag för mig till Max som de kallar för "lukta illa". Vad hette barnprogrammet? Har sökt o letat flera gånger utan att hitta nånting alls på google och youtube. Nån som kan hjälpa mig?
    Det är inte fragglarna du menar? farbrorn hette mac men kunde inte vad jag vet förvandla sig..

Skräphögen (luktar illa) var inet en fiende men det fanns några troll eller nåt som försökt ehindra fragglrana från att ta sig till skräphögen.

Det är det enda jag kommer på-även om det är långsökt så finns ändå vissa likheter.

Ska kolla mer och se vad jag hittar..
  • JennyCecilia
    Daphne85 skrev 2010-03-07 18:01:45 följande:
    Nej, det är inte fragglarna. Detta var ett animerat barnprogram.
    Då är jag så förlorad..lycka till ändå.
  • Daphne85

Det var ingen utomjording läste jag nu, det var ett mjukisdjur som levde och hade spröt på huvudet som han trollade med och sa då "rocka o rulla". Max sa "blöta blöjor" när nåt var svårt...

• Daphne85
    fruis skrev 2010-03-07 18:06:17 följande:
    Fantastiske Max ?
    Ska söka på det... Mjukisdjuret hette AB.
  • Daphne85

Japp! Det var Fantastiske Max! =D Hade för mig AB var lila men han var ju tydligen grön =) Tack så mycket!

• Tecken
    JennyCecilia skrev 2010-03-07 17:57:51 följande:
    Det är inte fragglarna du menar? farbrorn hette mac men kunde inte vad jag vet förvandla sig..Skräphögen (luktar illa) var inet en fiende men det fanns några troll eller nåt som försökt ehindra fragglrana från att ta sig till skräphögen.Det är det enda jag kommer på-även om det är långsökt så finns ändå vissa likheter.Ska kolla mer och se vad jag hittar..
    Fragglarna? Hur kan du utifrån TS beskrivning tro att det är Fragglarna? Kände mig bara tvungen att skriva, då jag inte alls ser några likheter...

"Trollen" du refererar till är gorger. Skräphögen heter Matilda (Marjorie på engelska).
Svar på tråden Vad hette barnprogrammet?