Alvedon suppar? Hjälp!
Har en sjuk liten kille här hemma nu. Funkar inte med den flytande alvedonen så vi köpte suppar men det fanns bara för 10-15 kg 125mg. Han väger 9 nu. Kan man skära bort en bit eller kan man ge hela?
Har en sjuk liten kille här hemma nu. Funkar inte med den flytande alvedonen så vi köpte suppar men det fanns bara för 10-15 kg 125mg. Han väger 9 nu. Kan man skära bort en bit eller kan man ge hela?
Jag skulle ge hela....
Jag hade gett hela
Den lilla skilnaden spelar knappast någon roll.
Min dotter fick nyligen suppar från 15 kg, fast hon då vägde bara 12-13 kg, men det var de vi hade hemma
jag har pratat med barnakuten när mina barn haft feber & de säger alltid att man tom kan dubbla dosen med suppar, så jag skulle ge hela..
Det finns även Alvedon supp 60mg, 5-10kg är de för. Sådana köpte jag för någon vecka sedan... Testa med dem istället!
jag menar alltså inte att du ska dubbla men ge hela, men man kan dubbla dosen om man har de med rätt dosering..
du kan ge hela suppen, ingen fara alls ( man kan till och med dubbla dosen men det brukar man göra när man pratar med läkaren...) men att ge hela är absolut ingen fara då det bara fattas ett kg.
Kan man inte köpa på macken nu för tiden?
Jag köpte mina i mataffären och många har ju öppet till 22!
Ge hela... Men det går också att dela. Har legat in på sjukhuset med min dotter i veckan,med feber, (nått virus) hon väger 8 Kg,och de gav henne de som var till 10-15 kg.
'De sa att de som står på paket är verkligen i nederkant och de räknar på annat sätt, 15-20 mg per kg kroppsvikt var 6de timme
Det fanns bara 125mg i affären därför vi köpte dom.
Han fick en och har sovit bättre än igår, snorig som han är vaknar han ju ibland ändå men slipper febern.
Tack för att ni svarade!