• mammas små

Vilken box ska man välja

Vi ska flytta till hus och måste nu skaffa oss en box för att kolla på tv. Vilka är bäst??
    Vi har kollat på boxer och com hem.
    Nån som kan hjälpa oss med tips på vad som är mest prisvärt. Andra operatörer?
    Vill ha 1-5 alla 4 kanalerna barnkanal och eurosport discovery... Ja undefär så.
    Tips mottaget gärna

• Svar på tråden Vilken box ska man välja
  • Elli47

Jag anser att Viasat är mest prisvärt, men det beror förstås på vad man gillar att se för program... tycker det mesta hos Boxer är skräp rent ut och dyrt dessutom. Å andra sidan klarar man sig bra med grundutbudet också!

• sannabanana

Vi har boxer, trivs bra med det. Dock ingår inte alla 4 kanalerna eller discovery i baspaketet... så det måste du betala ännu mer för... vet dock inga priser.  Det som är bra med just vår boxer är att den är inspelningsbar. Lite dyrare än en vanlig men helt klart värt pengarna.  Kan se en kanal och spela in på en annan...som man kunde på 90-talet...   Men viasat har säkert en liknande lösning...

• pearshapedbastard

Kan inte rekommendera boxer heller. Har bytt till canal digital och är nöjd med det. Inspelningsbar box är nästintill ett måste! Väldigt praktiskt!

As long as we have a master in heaven, we will be slaves on earth. -Bakunin
  • pearshapedbastard

Canal Digital har tv4,tv4 guld, tv4 komedi, tv4+,tv400,tv4 sport och tv4 hd i grundutbudet (bara tv4 scifi är betal)

Har Eurosport + Eurosport HD och Eurosport 2 i grundutbudet (+ ett par andra sportkanaler)

Kanske lättare att titta här än att jag listar allt...

www.canaldigital.se/Utbud/Parabol/Familjepaketet/

• musli

Canal Digital har vi. Med inspelningsbar HD-box.
    Har för mig att de har ett jättebra erbjudande just nu på inspelningsbar box!
    I love Canal Digital.... Har inte filmkanaler och annat extra-trams. Familjepaketet är perfekt för oss.

Hanna 050511 & Elias 090910
  • Elli47

Oavsett vad du väljer TS så ska du givetvis har box med hårddisk! Det är det bästa som finns!

• Hedebris

vi har com hem 8 favoriter + HD. Jättebra! Vi har 1-8, playhousedisney, disney XD, barnkanalen, TV4fakta. (hade kunnat välja fler 4 kanaler men de två räcker för oss). tre olika discovery, national geografics osv. man kan bara gå in på hemsidan och ändra kanaler så gäller de från nästa månad.

• tessum

Vi hade skit Telia tidigare och kommer aldrig att göra om det misstaget.

Nu har vi Canal Digital. Naturligtvis med en inspelningsbar box.

Vi kollade runt efter vilka kanaler vi ville ha och vilka som vi kunde vara utan innan vi valde.

Vi är helnöjda med om jag skulle klaga på något så är det:

*De har inte kanal 6 där the simpsons visas

* För att kunna köpa ett kort med bara barnkanaler så måste man först ha ett tvillingkort (Vi tog tvillingkortet som jag tror kostar 199:- månad och som vi inte behöver, barnpaketet kostar typ 69:- eller 79:- och det var det vi var ute efter så det känns rätt trist att lägga ut en massa extra för kortet vi inte behöver)

• Elli47
    tessum skrev 2010-03-08 07:20:23 följande:
    Vi hade skit Telia tidigare och kommer aldrig att göra om det misstaget.Nu har vi Canal Digital. Naturligtvis med en inspelningsbar box.Vi kollade runt efter vilka kanaler vi ville ha och vilka som vi kunde vara utan innan vi valde.Vi är helnöjda med om jag skulle klaga på något så är det:*De har inte kanal 6 där the simpsons visas* För att kunna köpa ett kort med bara barnkanaler så måste man först ha ett tvillingkort (Vi tog tvillingkortet som jag tror kostar 199:- månad och som vi inte behöver, barnpaketet kostar typ 69:- eller 79:- och det var det vi var ute efter så det känns rätt trist att lägga ut en massa extra för kortet vi inte behöver)
    Men kanal 6 tillhör ju gratisutbudet, den kanalen ser man ju även om man bara har en helt vanlig box. Gratisutbudet är 1, 2, 4, 6 + Barnkanalen, SVT24 och Kunskapskanalen.
  • Neospappa

vi har canal digital men måste påpeka att deras hd box strular för oss har bytt kablar 3 gånger o box 2 sen i augusti.

annars har vi varit jätte nöjda med canal digital finns n vanlig box som vi hade i flera år utan strul och en inspelningsbar som vi bara har hört att den fungerar bra.

• tessum
    Elli47 skrev 2010-03-08 08:58:53 följande:
    Men kanal 6 tillhör ju gratisutbudet, den kanalen ser man ju även om man bara har en helt vanlig box. Gratisutbudet är 1, 2, 4, 6 + Barnkanalen, SVT24 och Kunskapskanalen.
    Vi har den inte och den finns inte med i listan som canal digital har.

Konstigt.

Någon som vet mer om det?
  • musli

Vi har kanal 6... Konstigt att ni inte har det...

Neospappa skrev 2010-03-08 09:02:32 följande:
    vi har canal digital men måste påpeka att deras hd box strular för oss har bytt kablar 3 gånger o box 2 sen i augusti. annars har vi varit jätte nöjda med canal digital finns n vanlig box som vi hade i flera år utan strul och en inspelningsbar som vi bara har hört att den fungerar bra.
    Otur... Våran hd-box fungerar bara fint. Har haft den i ett år ungefär...
  • pearshapedbastard

Med Canal Digitals inspelningsbara hd box kan man ta emot de marksända kanalerna också. Där för kan man även ha TV6 med den även om kanalen inte ingår i Canal Digitals Satellitutbud.

• pearshapedbastard

d.v.s det finns en tredje antenningång förutom de två satellitingångarna. Plugga in en vanlig antenn i den så kan ni se TV6 om ni har täckning för boxer.

• tessum
    pearshapedbastard skrev 2010-03-08 09:31:32 följande:
    Med Canal Digitals inspelningsbara hd box kan man ta emot de marksända kanalerna också. Där för kan man även ha TV6 med den även om kanalen inte ingår i Canal Digitals Satellitutbud.
    Aha. Jag fattar ingenting om jag ska vara helt ärlig men jag ska ta upp det här med sambon lite senare så kanske vi också har 6:an snart.
  • mammas små

Tack alla för era svar.
    Ännu en att kolla upp. Tittade igår på viasats utbud och priser. Men tyvärr fanns inte discovery med där, mannen vill gärna ha den kanalen

• Elli47
    mammas små skrev 2010-03-08 09:43:29 följande:
    Tack alla för era svar.Ännu en att kolla upp. Tittade igår på viasats utbud och priser. Men tyvärr fanns inte discovery med där, mannen vill gärna ha den kanalen
    Viasat har National Geographic istället och den är ungefär likadan, sambon glor jämt på den kanalen
  • musli
    mammas små skrev 2010-03-08 09:43:29 följande:
    Tack alla för era svar. Ännu en att kolla upp. Tittade igår på viasats utbud och priser. Men tyvärr fanns inte discovery med där, mannen vill gärna ha den kanalen
    Canal Digital har både Discovery och National Geographic och History Channel. Mycket bra sammansättning av kanaler på CD...
Svar på tråden Vilken box ska man välja