Skam man dricka kallt eller ljummet vatten?
Vilket är egentligen bäst för kroppen och varför? har googlat men hittar inget...
Vilket är egentligen bäst för kroppen och varför? har googlat men hittar inget...
Rumstepererat är väl det bästa egentligen för att kroppen inte ska behöva lägga energi på att värma upp iskallt vatten. Har jag för mig...
Jag har oxå för mig det, men borde man inte "tjäna" kalorier på att dricka kallt vatten då, så det går åt energi att värma upp det? Det är där mina funderingar fastnat nu...
Kalla drycker är inte bra för kroppen, men det är ju så gott med en kall öl ibland
Iaf, jag har länge haft problem med knäna av att de gör ont, även med ryggen....
Fick då tipset om att aldrig dricka kallare än rumstemperatur, och efter ett tag blir rumstempererad dryck faktiskt läskande när man inte har nåt annat att jämföra med...
Dessutom försvann både ryggvärk och knäsmärtor, men de återkommer inom några timmar om jag dricker mer än något glas kallt....
Kompisen är reikimaster och akupressör, och jag trodde han skämtade först, men tydligen hade en kines för väldigt länge sedan upptäck sambandet med leder och kall dryck... eller nåt
Min bror fick reda på att när han var i Kina att kineserna endast dricker ljummet/varmt vatten för att kallt vatten kan ge hjärtinfarkt..