• Anonym (kyrk råttan)

slut på kontot... Fler???

Nu har jag 97kr på kontot och 41kr i portmonän.. fler än jag? Allt känns så hopplöst när inga pengar finns kvar efter räkningarna :(

• Svar på tråden slut på kontot... Fler???
  • Anonym

Har rätt tomt i plånkan och på kontot...men det finns en del på sparkontot som vi nallar av...pengar som pengar.

Hur klarar man sig på 138 kr?

• LokesMamma84
    Anonym (kyrk råttan) skrev 2010-03-07 21:59:57 följande:
    Nu har jag 97kr på kontot och 41kr i portmonän.. fler än jag? Allt känns så hopplöst när inga pengar finns kvar efter räkningarna :(
    Har väl kanske 500 kvar. Har haft mindre pengar än normalt denna månad. Räkningar oh hyra är betalt och en massa mat är köpt, så det går ingen nöd på oss. Visserligen ska sonen till vårdcentralen imorrn och medicin (om han behöver det) kostar ju, men det är ju en självklarhet.

Her en hel del mat i skafferi och frys, så klarar oss gör vi ju. Ska bara köpa till x-tra blöjor och gröt/välling så det räcker.
  • Anonym

Har 1682 kr kvar till den 19:e har det mesta hemma ska köpa kattsand imorgon lite sura pengar men va fasen,men jag tycker att jag klarar mig ganska bra varje månad med min sjukersättning...

• LokesMamma84
    Anonym skrev 2010-03-07 22:52:00 följande:
    Har 1682 kr kvar till den 19:e har det mesta hemma ska köpa kattsand imorgon lite sura pengar men va fasen,men jag tycker att jag klarar mig ganska bra varje månad med min sjukersättning...
    varför är kattsand sura pengar? du har ju valt att ha katten?
  • Anonym

mmm helt slut här med. fick låna av makens föräldrar till matpengar denna månad, surt värre! men inget att göra åt nu. måste man så måste man, hällre de än att ta sms lån!

• Tigerhonan
    LokesMamma84 skrev 2010-03-07 22:27:53 följande:
    Har väl kanske 500 kvar. Har haft mindre pengar än normalt denna månad. Räkningar oh hyra är betalt och en massa mat är köpt, så det går ingen nöd på oss. Visserligen ska sonen till vårdcentralen imorrn och medicin (om han behöver det) kostar ju, men det är ju en självklarhet. Her en hel del mat i skafferi och frys, så klarar oss gör vi ju. Ska bara köpa till x-tra blöjor och gröt/välling så det räcker.
    Ett tips är att man kan skaffa ett delbetalningskonto hos apoteket så man kan ta medicinen på faktura istället. Det är bra om man inte har några pengar och det är en dyr medicin :)
  • LokesMamma84
    Tigerhonan skrev 2010-03-07 22:55:23 följande:
    Ett tips är att man kan skaffa ett delbetalningskonto hos apoteket så man kan ta medicinen på faktura istället. Det är bra om man inte har några pengar och det är en dyr medicin :)
    Det ska kollas upp!
    Loke har haft magsjuka, svinkoppor och luftrörskatarr det senaste... Oh nu ska han dit i morgon igen. Misstänker svinkoppor igen.. *jäkla dagis* haha

Pengar till medicin finns ju alltid, (det löser sig alltid) men detta var ett bra tips. Tack!
  • Anonym (Haft tur ändå)

Har precis nu sålt vår cykelkärra för 800 kr, väntar in pengar från reseersättning och fk som blev fel, så nu kan ja nog betala dom sista räkningarna som ligger och väntar! fattar inte varför denna månad blev så fattig!!
    Min mamma sköv även till med 1000 kr så ja kunde handla mat! *älskade mamma, vad skulle ja gjort utan henne??*

• Gnomy
    Anonym (kyrk råttan) skrev 2010-03-07 21:59:57 följande:
    Oj, är det vanligt i din ekonomi? Hur klarar du dig med det?

Jag skulle ge råd om jag hade några, men tror inte jag kan säga något du inte redan vet, tyvärr :/
  • Anonym (fattiglappen..)

Jag vet precis hur du har de. Jag har kanske 20kr om jag samlar ihop småpengarna här... Å de ska räcka te den 20e...
    vissa räkningar hade jag inte råd me heller.. försöker sälja hästen men de e svårt i dessa tider.. 
    jag såg te så jag har mat å blöjor så sonen klarar sig.. jag har la 5 nudlar kvar.. sen blir de tufft.. men de får gå.... på nått vis... 
    vill få mina skulder avbetalda så därför ser de ut såhär nu, å har så gjort i några månader... Men om jag fortsätter såhär så e allt avbetalt om 2månader=)
    Hästen betalar min mamma maten till *tack mamma*
    Jag kan juh säga som så att alla gravidkilona har försvunnit + mer därtill å de e juh bra iaf=)) Man får glädjas åt de lilla=) 

Svar på tråden slut på kontot... Fler???