• minilinuz

metallsmak i munnen??

är det någon som kan hjälpa mej?! jag har sedan 4 dagar tillbaka haft extrem huvudvärk, nästan migränliknande känsla fast smärtan sitter i pannan och att det nästan som ilar i tänderna och smakar metall i hela munnen när jag har huvudvärk.. nån som känt lika nån gång eller vet vad som kan göras för att få det att försvinna??
    är lite jobbigt när det har hållt på konstant i 4 dagar...

• Svar på tråden metallsmak i munnen??
  • minilinuz

ingen som vet vad detta beror på ???

• liten05

Ring bm! Huvudvärk kan ju komma under grav,men ska väl inte sitta i i 4 dagar,å metallsmaken och det låter inge vidare.Så hör med dem om tips och råd.

• Nattviolen

Hej

Metallsmak kan vissa kvinnor få alldeles i första början av grav. Innan man ens börjat misstänka graviditet. Huvudvärk är inte heller ovanligt, men sitter den i så himla länge bör du kolla med bm. Har man anlag för migrän i vanliga fall kan den minskas ju längre grav fortgår.

• Willgus

Jag kände metallsmak förut, nu i v12 har jag som du himla huvudvärk.

• Willgus

Har förresten för mig att det är klassiskt med ordentlig huvudvärk just mellan ca14-18 eller nåt sånt. I bästa fall har du bara några dagar kvar då =)

• milla76

jag hade konstant huvudvärk i 3 veckor men mår bra nu, var och tog prover men allt var bra och nu är den borta, jag är i v 16. Har läst några inlägg här att huvudvärk är rätt vanligt, men gå och kolla om man är orolig, jag fick som bonus höra hjärtljudet på bebben då....

• Krambanan

Har du möjligtvis slutat dricka kaffe eller cola eller så??? Jag har dragit ner på mitt intag av Pepsi väldigt drastiskt och jag får sååå otroligt ont i huvudet efter ca en vecka utan. Tar mig ett litet glas Pepsi då och så går det över Är ju inte säkert att det är det men tänkte att det kanske kunde vara så.
    Hoppas det går över!

• hailey

Jag hade också metallsmak i munnen och huvudvärk dom första veckorna av min första graviditet. Det verkar som det bara är tecken på att du är gravid inget ovanligt.

• minilinuz

tack alla för svar... tror ändå att jag ska ringa bm på måndag och höra vad hon säger... har hört med olika folk och alla säger olika... men det är nog bäst att ringa och fråga den som borde veta... men jag börjar fundera på om det inte klan vara en förkylning bara. för idag började jag snora väldigt mycket och nysa med.....

• SaidaIda

Hej,

Jag kan inte hjälpa dig med vad det är men har samma bekymmer och har lärt mig bli av med det. En OTROLIG huvudvärk på kvällarna och metallsmak i munnen (ibland smakar det lera och dy). För mig går det över om jag dricker massor med vatten. Det kommer oftast när jag har druckit cola eller ätit godis, vilket är mycket sällan även i vanliga fall. Första gången jag upptäckte det var på stranden i Italien och jag trodde att jag fått solsting efter bara någon vecka på stranden.

Jag har börjat äta Niferex igen för att se om det blir bättre. Mår lite illa av dem men hellre det än skallebang i alla fall.

Svar på tråden metallsmak i munnen??