• Anonym (ont i huvudet...)

Huvudvärk ett gravidtecken...?

JA Jag ska testa! Men jag tycker spekulationer är tillåtet innan!{#lang_emotions_wink}

Har lite sympton:

Huvudvärk - som kommer likt migrän, slår mot pannbenet typ sedan försvinner efter någon minut (är det ens ett gravtecken??)

Kissar - hela tiden

Trött.... som aldrig förr...

Försenad mens (BIM+3)

Frågan är om huvudvärk är ett gravtecken?

Vad tror ni?

• Svar på tråden Huvudvärk ett gravidtecken...?
  • Anonym

Nope, det är inget g-tecken...

Men några kommer säkert skriva att det är ett g-tecken....

Så ta ett test!

• pluvdo

Jag googlade och en sida sade i alla fall att ökat blodtryck kunde leda till lätt huvudvärk.

"Huvudvärk
    Tidigt i graviditeten kan ökad blodcirkulation (på grund av hormonförändringarna) ge upphov till regelbunden, lätt huvudvärk."

www.alltombarn.se/gravid/10-forsta-tecknen-pa-att-du-ar-gravid-1.20223

Där står dock även:
    "Dessa symptom är inte unika för graviditet utan kan likaväl betyda att du håller på att bli förkyld eller att din mens kommer snart. Du kan också vara gravid utan att ha något av symptomen ovan. Men om din mens är försenad eller om du känner igen något av symptomen så kan det vara en bra idé att göra ett graviditetstest."

Så varför inte bara testa sig?

• Anonym

Jag är helt övertygad om att det är ett tecken. Har ALDRIG haft huvudvärk i mitt 29-åriga liv och sedan hade jag det konstant från BIM-4 fram till vecka 11.

• Anonym (ont i huvudet...)

Nej jag har aldrig heller haft speciellt mkt huvudvärk! Så blev lite fundersam kring det...

Svar på tråden Huvudvärk ett gravidtecken...?