flytta vid enskild vårdnad
Hej!
Om man har enskild vårdnad men flyttar så långt bort att umgänget kommer behöva ändras..
hur ser rätten på detta? tex kanske inte blir möjligt med varannan helg längre?
nån som vet?
/mvh
flyttare
Hej!
Om man har enskild vårdnad men flyttar så långt bort att umgänget kommer behöva ändras..
hur ser rätten på detta? tex kanske inte blir möjligt med varannan helg längre?
nån som vet?
/mvh
flyttare
Jag bor 25 mil från pappan till mitt barn och det ända jag märkt är att umgänget ska vara längre perioder så att barnet inte behöver åka så mycket fram och tillbaka. Vet nu inte hur långt ifrån du ev. kommer att bo men här föreslog sociala (som ju har lite beslutanderätt som utredare) varannan helg.
Han kan ansöka om att få boendet och vårdnaden överflyttat till sig om du flyttar och han motsätter sig det. Vilket han bör göra om han har regelbundet umgänge nu och en bra kontakt med barnet. Rätten ser ogärna att man försvårar umgänget för en förälder, så om han sköter sina kort rätt finns det en möjlighet att barnet får stanna hos sin pappa där det har sin nuvarande trygghet, dagis och vänner.
nej en dom på enskild vårdnad men den är ganska ny.. så jag vet inte men barnet är ju väldigt litet och dagisålder och så.
svårt val :/..
spelar det nån roll om barnet börjat på dagiset i den andra kommunen innan pappan kommer stämma tror ni? för det tror jag nog han gör isf.