• Snart vår tur
    Äldre 8 Mar 09:22
    5779 visningar
    12 svar
    12
    5779

    Alternativ till vindfleece?

    Funderar på en vindfleecejacka från polarn nu till våren till dottern som är 9 mån nu. Nån som har några ideér på alternativ..måste ju finnas andra märken än PoP..eller är deras 'bäst'? 

  • Svar på tråden Alternativ till vindfleece?
  • Äldre 8 Mar 10:41
    #1

    Har precis köpt en vindflecce overall från fix till dottern på 4 mån, tror de har även enbart jacka. Jag tycker den är kanon, kostade 249 kr

  • Snart vår tur
    Äldre 8 Mar 12:11
    #2

    Tack för svaret! Märket fix eller heter affären så?

  • Äldre 8 Mar 12:57
    #3

    Fix heter märket från Lindex:
    www.lindex.com/se/Product/Product.aspx&styleid=7021530&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361;3275708

    har också köpt den, funkar jättebra.

  • JWM
    Äldre 8 Mar 13:47
    #4

    intersport mc kinkley 160 kr fleecen!

  • Snart vår tur
    Äldre 8 Mar 14:54
    #5

    spiral00: Den såg toppenfin ut..men jag var ute efter en fleecejacka..finns overallen som jacka oxå?

    JWM: Ska kika in den oxå. Tack.

  • Snart vår tur
    Äldre 8 Mar 15:58
    #6

    JWM: Menar du denna?
    http://www.intersport.se/Produkter/Klader/Trojor/Fritidstrojor/BASIC-FLEECE-KID/

    Är den tunn fleece eller lite tjockare? Antar att den inte är vindtät till det priset? Men den ser intressant ut ändå!!

  • Äldre 8 Mar 16:06
    #7

    hm, det finns en jacka, men jag tror att det var i större storlekar bara

  • Äldre 8 Mar 16:20
    #8

    En vindfleece är ju som en jacka (vindtät - men inte varm), så du kan säkert köpa en vanlig "skaljacka" också. Vi har haft ytterkläder från FIX och varit supernöjda. Vi hade faktiskt en windstopper-overall till lillen när han var 8 månader. Men då satt han mest i vagnen, nerbäddad med filtar. Nu till våren då han kommer att leka på marken så får han skaljacka + fleece att komplettera med om det är en kylig dag.

  • Äldre 8 Mar 16:22
    #9

    Måste tillägga . Om jag ska köpa skalplagg så skulle jag defenitivt köpa från Polarn eftersom de verkligen är 100% vattentäta och andas, men en windstopperfleece skulle på et sätt vara att kasta pengarna i sjön, för det finns lika bra sådana som tex FIX, EVEREST och säkert på fler ställen. ett litet tips bara . Fast hade jag massor med pengar skulle jag köpa polarns kläder för de är så fina!

  • Snart vår tur
    Äldre 9 Mar 21:49
    #10

    Efter ha velat i flera dagar..kollat måånga hemsidor med barnkläder-tradera-blocket, varit o köpt en fleecejacka på Intersport å ångrat mig..så var det bara till o gå till PoP o köpa vindfleecen (tog en härlig turkos, kommer passa sååå bra med en svart stjärmössa från villervalla!!). Tog en lite större storlek och hoppas att jag bara kan köpa till skalkläderna till hösten.

    Tack för hjälpen alla.

  • JWM
    Äldre 10 Mar 08:25
    #11
    Snart vår tur skrev 2010-03-08 15:58:00 följande:
    JWM: Menar du denna?www.intersport.se/Produkter/Klader/Trojor/Fri.../Är den tunn fleece eller lite tjockare? Antar att den inte är vindtät till det priset? Men den ser intressant ut ändå!!
    japp denna är det
    finns ju alltid i deras sortiment
    lite tjockare är tröjan men inte så det stör
    håller garanterat varmt och är vindtät som väll all fleece är

    tål massor av tvätt också kan jag säga
    har haft våra sedan i augusti då dom inhandlades och dom ser fortfarande lika fina ut
    så varför handla dyra kläder när billiga kan vara lika bra?!
  • Snart vår tur
    Äldre 10 Mar 10:30
    #12
    JWM skrev 2010-03-10 08:25:07 följande:
    japp denna är detfinns ju alltid i deras sortiment lite tjockare är tröjan men inte så det störhåller garanterat varmt och är vindtät som väll all fleece ärtål massor av tvätt också kan jag sägahar haft våra sedan i augusti då dom inhandlades och dom ser fortfarande lika fina utså varför handla dyra kläder när billiga kan vara lika bra?!
    Fleece är inte vindtätt. Jag var o köpte den på intersport, men insåg att den var mer som en tröja bara (som en vanlig munkjacka bara..vilket jag redan köpt)..åkte tillbaks och kollade på deras vindtäta variant, men då kostade den 350:- och då tyckte jag att polarn o pyrets för 395:- (där jag hade rabatt så den kostade 345  var mycket snyggare. Ska ha den som en vårjacka/höstjacka.
Svar på tråden Alternativ till vindfleece?