• BabyJia

Finns det bekväma skor med klack?

Dum fråga kanske{#lang_emotions_tongue_out}

Men jag undrar om det faktiskt finns skor med klack för dem som inte e helt vana att gå i skor med en högre klack, som gör att man inte får ont i benen efter en kort stund?
    Finns så himla mycket snygga skor som jag bara suktar efter (framförallt just nu skulle jag velat ha boots med klack), men hittills har jag alltid valt skor som har vart platta el med bara liten klack typ max 2 cm. När jag har försökt använda skor/stövlar med högre klack så har jag fått ont i benen efter en kort stunds användande, men jag har långt ifrån försökt med alla sorters skor/stövlar så jag kan ju ha missat många skor som faktiskt e bekväma.
    Vet ju att de e en vana, men då e ju frågan hur lång tid kan de ta innan benen/fötterna vänjer sig?{#lang_emotions_undecided}
    Eller kan någon tipsa mej om bekväma skor/boots med klack då helst?
  • Svar på tråden Finns det bekväma skor med klack?
  • Anatha

Ofta är det svårt att veta när man bara provar en sko med klack om den är bekväm i längden eller inte. Jag har vissa skor med liten klack som är hemska men andra med skyhög klack som är superbekväma.

Det jag kan säga är att billiga skor med klack nästan aldrig funkar. Ecco har faktiskt lite skor med klack och de är nästan alltid sköna.

• BuoBä

Tror inte det går att undvika att få ont i benen till att börja med om man inte är van vid klack, eftersom det är andra muskler som används.

Fötterna går det till viss del att undvika att få ont i. Välj ett par skor som är breda nog så de inte klämmer ihop foten, och välj en modell som sitter fast bra (tex boots med dragkedja eller snörning). Börja med en lägre klack med lite bredd, så slipper du vingla och få ont i vristerna också.

• nomina

skor från björn borg är otroligt bekväma!!
    de jag har är inte alls höga, men ändå lite klack

spana in deras märke, det är vad jag har att rekomendera! :)

• BabyJia

Tack för svaren...förstår de kan va svårt eftersom de kan va så olika på skor.

Ska passa på sen att sticka inom din sko el nån annan skoaffär sen när vi ska handla å prova liknande modeller av skor som jag e sugen på att köpa när backen e fri från snö å is{#lang_emotions_smile}
  • BabyJia
    BuoBä skrev 2010-03-08 12:09:09 följande:
    Tror inte det går att undvika att få ont i benen till att börja med om man inte är van vid klack, eftersom det är andra muskler som används. Fötterna går det till viss del att undvika att få ont i. Välj ett par skor som är breda nog så de inte klämmer ihop foten, och välj en modell som sitter fast bra (tex boots med dragkedja eller snörning). Börja med en lägre klack med lite bredd, så slipper du vingla och få ont i vristerna också.
    Ja, bredare klack får de allt bli till en början...haha, annars kommer jag garanterat stuka en el två ben.
  • BuoBä
    BabyJia skrev 2010-03-08 12:32:40 följande:

Det finns alldeles för mycket snygga boots med klack nu.

Jag har köpt ett par som egentligen är liiite för höga, får se hur det går att gå i dem till våren.

• BabyJia
    BuoBä skrev 2010-03-08 12:55:20 följande:
      Det finns alldeles för mycket snygga boots med klack nu. Jag har köpt ett par som egentligen är liiite för höga, får se hur det går att gå i dem till våren.
    Precis...jag blir helt salig när jag kikar runt på nätsidor me skor{#lang_emotions_tongue_out}
    Så jag har bestämt mig för att nu banne mig ska jag strunta i att jag får ont i benen, för nu SKA jag lära mig gå med klack!!
    Va inne på din sko idag å en annan skoaffär för å testa lite olika, men fick enbart testat en sko. De skor jag ville prova hade inte min stl ju...sen va de lite dålig utbud oxå. Så de blir te att beställa från nätet när de blir dags.
Svar på tråden Finns det bekväma skor med klack?