• Svar på tråden 8 goda skäl att vara pappaledig
  • Pappa2006

    Jo det är det. Jag har just gått tillbaka till arbetet och saknar redan att få vakna med ungarna på morgonen och ägna dagen åt och med dem.........

  • Gnagarn

    Skulle vilja vända på det, ge mig 8 _bra_ skäl till att inte vara papaledig.

  • Pappakontroll

    Jag älkade att vara pappaledig, med min första son tog jag ut all ledighet utan de 3 månader min sambo inte fick ge bort för försäkringskassan. Nu fick vi en till liten kille innan alla mina dagar hade tagit slut. Det är bara 14 månader mellan dem. Vi har sparat alla dagar för den yngsta då min sambo fick ett otroligt bra avgångsvederlag från jobbet. Jag har tagit studieledigt och pluggar på distans för att kunna vara med mina söner varje dag.


    Vågar inte ens tänka på vad det kostar varje månad men det är värt det oavsett pris.


    pappakontroll.blogspot.com/

  • PerG
    Gnagarn skrev 2010-03-14 08:33:26 följande:
    Skulle vilja vända på det, ge mig 8 _bra_ skäl till att inte vara papaledig.
    Exakt... ;).. Tror nog inte ens det finns ett bra skäl... :)
  • Pappa2006
    PerG skrev 2010-03-18 23:42:27 följande:
    Exakt... ;).. Tror nog inte ens det finns ett bra skäl... :)
    Ditt barn är ett bra skäl................... ;)

    Bättre kan väl inte finnas?
  • PerG
    Pappa2006 skrev 2010-03-18 23:55:29 följande:
    Ditt barn är ett bra skäl................... ;)Bättre kan väl inte finnas?
    Ja, men jag menade att det finns nog inte ens ett bra skäl till att inte vara pappaledig! ;)

    Var hemma ett år med mitt första barn och gillade det så mycket att jag ska vara hemma lika länge med mitt andra också!
  • Pappa2006
    PerG skrev 2010-03-19 00:02:40 följande:
    Ja, men jag menade att det finns nog inte ens ett bra skäl till att inte vara pappaledig! ;)Var hemma ett år med mitt första barn och gillade det så mycket att jag ska vara hemma lika länge med mitt andra också!
    Aah okej sorry. Ja vi väntar 3:e och jag längtar tills det är min tur att vara hemma igen.
Svar på tråden 8 goda skäl att vara pappaledig