Namnet Milton
Vad tycker du om namet Milton?Vi har namnet Milton som förslag på vår son. De kommentarer vi har fått är antingen att det är ett jätte gulligt namn eller att de tycker det är lite konstigt då de förknippar namnet med hästen.
Jag tycker det är fint, lite annorlunda.
Känner både en hund o sen vän som heter det!
Min son heter Texas o det har jag också fått många kommentarer för (att det är ett hundnman osv) men gillar man ett namn tycker jag man ska ta det oavsett vad andra tycker!
Jag förknippar det med hästen, men det är ändå fint.
Finns det en häst som heter Milton?
Jag vet ett barn som heter så och tycker att det är jättefint på honom, en liten älskad kille med ett namn valt med kärlek och som sägs med kärlek. Kan det bli annat än fint?
Men jag erkänner att innan jag vant mig så kopplade jag till "porrkungen" som Achberg gjort reportage om i olika program..men han heter nog Milton i efternamn tror jag.
Alla namn kan associeras till olika saker för olika personer, men förhoppningsvis så får man nya assosiationer när man väl träffat och lärt känna den nya personen med det namnet!
Säger som de andra förknippar namnet med hästen! och med en katt vi hade så för mig är det ett djurnamn!!
Åh, jag fullkomligt älskar namnet Milton!
Jag var i och för sig också ett stort fan av hästen Milton men nu tänker jag först och främst på det som ett av de namn som vi helst skulle vilja ge till vår son när vi snart får lägga till namn till hans befintliga (han är adopterad).
Förknippar namnet Milton med ett marsvin som en kompis har.
Jag tycker att det beror väldigt mycket på vad man har för efternamn om namnet passar som ett människonamn eller inte. T.ex. Milton Svensson låter (i mina öron) som en figur ur en barnbok
Tack för alla svar!
Ja, man kanske inte ska lyssna så mycket på vad andra tycker. Vi tycker ju det är ett jätte gulligt namn Det är det ända namn vi har varit överens om.
Tycker ni ska lyssna på er själva och välja det namnet, folk har alltid komentarer om vilka namn man väljer..
Min äldsta heter Jonathan och många sa att han kommer ha svårt att lära sig både säga och skriva det.. Men det var bland det första han lärde sig skriva och säga!!
Var väl hundra år sedan den hästen fanns ? =P
Jättefint namn !
Min brorson heter Milton, och i början tyckte jag det var lite konstigt, men det gick fort över, nu är det ju jättefint!