• Anonym

Farliga ämnen i schampo/lotion mm?

Hallå alla!

Sitter och surfar lite och läste någonstans att det finns farliga ämnen i lotion/schampoo osv... Någon som vet något om detta?

Är gravid för första gången och blir nojjig över minsta lilla...

Blir glad för alla svar o tankar kring detta!

• Svar på tråden Farliga ämnen i schampo/lotion mm?
  • Anonym

Oroa dig inte för det, pratade med min gyn angående det idag faktiskt. Det är A-vitamin som man ska undvika som gravid, om man överanalyserar så är i princip allt farligt för barnet.

Använd det du använder och har använt med gott samvete!

• Anonym

Gravid eller inte så försöker jag undvika parabener bland annat.

• lalasmama

parabener ja.. tex metylparaben, butylparaben, propylparaben..
    det säga kunna ge fertilitetsproblem hos barnen när de växt upp..
    det tillsätts i tex schampo, lotion, hudkrämer för att de ska hålla längre..
    jag använder oliva serien (by ccs)från apotektet, de innehåller varken parabener, mineral oljor eller silicon..

♥ familjen = kärlek ♥
  • Anonym

Kör allt i BodyShops märke, fantastiskt bra!

• Anonym

Jaså.. ska nog gå ner till apoteket imorrn och köpa lite från OLIVA serien. Vad har de för produkter?

• Pralinbiten

Du kan ju köpa shampo, tvål o lotion som är milda i så fall om du är orolig. de ekologiska kan ju vara lite dyra.
    Jag köper ofta milda produkter på apoteket utan parfym eller från Coop, de har ju sitt märke änglamark. Coops märke änglamark tycker jag är bra. De är utan parfym, konserveringsmedel och färgämnen och det finns många produkter. Jag provade en ansiktsrengöring för att ta bort maskara och den var bra för den sved inte i ögonen som jag tycker andra gör.
    Alla har ju inte råd att köpa fina dyra märken som är helt rena från konstiga ämnen, då kan man ju köpa produkter som är mittimellan bra.

• Anonym

men Oliva serien är alltså Ok? Vad är det för prisklass?

• Pralinbiten

Jag vet inte om Oliva serien är bra, jag har inte provat den. Jag har bara börjat välja sånt som allergiker använder för dom borde ju vara rätt milda.

• heter

Skyn Icelandic har inget skit i sina produkter. {#lang_emotions_laughing}

• Pralinbiten

Jag tror inte blir skadat av att du använder vanlig tvål. Jag gissar att det som kan påverka är att, senare när bebisen kommer ut. så kommer hon i kontakt med dessa konstiga ämnen under hela livstiden. Graviditeten är ju rätt kort i jämförelse med resten av livet. Men det här är bara som jag gissar.   

• Anonym

Jag tror detsamma Pralinbiten, men jag skulle ändå vilja för min egen skull använda produkter utan farliga tillsatser.

Vad är Sky Icelandic för märke? Har aldrig hört talas om det.

• lalasmama

i Oliva serien finns deo, shampo, balsam, duschkräm, lotion, ansiktskräm, handkräm, läppbalsam, rengöringsmousse, ögonkräm, tvål, handtvål... m.m

♥ familjen = kärlek ♥
Svar på tråden Farliga ämnen i schampo/lotion mm?