• MareyJ

Chrysler Grand Voyager

Hejsan!
    Vi funderar på att köpa en Chrysler Grand Voyager men har ingen erfarenhet av minibussar/familjebilar. Finns det någon där ute som har en eller har hafft en?

Vad tyckte ni?
    Vanliga fel?
    Fördelar/nackdelar?
    Vad borde man vara extra noga med att titta på?
    Bra att veta saker?

Vi är tacksamma för svar!

• Svar på tråden Chrysler Grand Voyager
  • nena07

Vi har en :) ... Hur många är ni i familjen ???? Hund ???

• busfrösmamma

Har haft en sådan bil. Tyckte mycket om den. Den är jättehärlig att köra och man har full koll på trafiken. Känns inte så stor att köra. Vet att när vi hade en chrysler var det vanligt med växellåde fel, men vi märkte inte av detta. Annars är jag inte någon expert på bilar.

Det var en bekväm bil tycker jag.

Lycka till!

• MareyJ

Hej!
     Vi är 2 vuxna och snart 3 barn, har ingen hund men en sambo som gillar att samla på sig skräp, så en stor bil är ett måste ;)

• nena07

Oki.... Behöver ni 3 bakåtvända barnstolar i bilen ???? För då rekommenderar jag att ta bort 2 kapten stolar och sätta soffan i mitten ... Vi har vår 2 åring längst bak för tillfället då vi fick tvilling för 1 månad sedan och måste ha dem i mitten för lättast fastsättnng ... Vi ska koppla ur airbagen så vi lättare får plats med barnstolar ... har även 2 barn på 7 och 9 ....

Kolla upp växellådan .. Den brukar det lätt bli fel på ... Välj inte 4 hjuls drift, DYRT att laga om den blir felande... Dyrare även med dubbel ac, men det struntade vi i ;) .. Vi har det, verkligen värt att ha ac även bak i bilen ;)

Fråga på bara, min sambos bror jobbar med Chrysler..

• MareyJ
    busfrösmamma skrev 2010-03-08 18:02:42 följande:
    Har haft en sådan bil. Tyckte mycket om den. Den är jättehärlig att köra och man har full koll på trafiken. Känns inte så stor att köra. Vet att när vi hade en chrysler var det vanligt med växellåde fel, men vi märkte inte av detta. Annars är jag inte någon expert på bilar. Det var en bekväm bil tycker jag.Lycka till!
    jag var lite orolig övet att den skulle vara klumpig att köra men tydligen så behöver jag inte vara orolig:)
  • Maraschino

Satsa på en Chevrolet Trans Sport istället, den släpar på färre "fel" än en Chrysler... Är även billigare i inköp och drar lite mindre soppa om jag inte minns fel..

• MareyJ
    nena07 skrev 2010-03-08 18:15:54 följande:
    Oki.... Behöver ni 3 bakåtvända barnstolar i bilen ???? För då rekommenderar jag att ta bort 2 kapten stolar och sätta soffan i mitten ... Vi har vår 2 åring längst bak för tillfället då vi fick tvilling för 1 månad sedan och måste ha dem i mitten för lättast fastsättnng ... Vi ska koppla ur airbagen så vi lättare får plats med barnstolar ... har även 2 barn på 7 och 9 ....Kolla upp växellådan .. Den brukar det lätt bli fel på ... Välj inte 4 hjuls drift, DYRT att laga om den blir felande... Dyrare även med dubbel ac, men det struntade vi i ;) .. Vi har det, verkligen värt att ha ac även bak i bilen ;)Fråga på bara, min sambos bror jobbar med Chrysler..
    Tack för alla bra tips!
     Jo, vi kommer att behöva 3 bakåtvända stolar, har en kille född -07 och en tjej -09 och nu blir det en liten  i augusti. :)

Vi har också hört att växellådan kan strula och bör bytas vid 20000mil..
    De vi har kollat på har inte 4 hjulsdrift men alla har dubbel ac :) 
    Bilarna har årsmodell -97 och -98, vet du om det är någonting speciellt med de modellerna som man bör titta lite extra på?
  • MareyJ
    Maraschino skrev 2010-03-08 18:44:11 följande:
    Satsa på en Chevrolet Trans Sport istället, den släpar på färre "fel" än en Chrysler... Är även billigare i inköp och drar lite mindre soppa om jag inte minns fel..
    Vi är inte intresserade av en Chevrolet, tyckte att chryslern passar oss bättre och de vi väger mellan är inte dyra. tack ändå:)
  • nena07
    MareyJ skrev 2010-03-08 18:48:06 följande:
    Tack för alla bra tips! Jo, vi kommer att behöva 3 bakåtvända stolar, har en kille född -07 och en tjej -09 och nu blir det en liten  i augusti. :) Vi har också hört att växellådan kan strula och bör bytas vid 20000mil.. De vi har kollat på har inte 4 hjulsdrift men alla har dubbel ac :) Bilarna har årsmodell -97 och -98, vet du om det är någonting speciellt med de modellerna som man bör titta lite extra på?

Vi har en -98:a .... Jättenöjd med den om det inte hade varit för alla dessa bakåtvända bilbarn stolar :( ... Vi har alltså 5 barn i bilen och 2 vuxna ... Bilen känns liten och trång men men ...

Vi måste dock laga ac rören som går till bakre ac:n nu innan sommaren :( .. De går under bilen har har rostat sönder ... Kolla dem vid bilköp och kolla om växellådan är bytt ...

Ni får stort bagage om ni ställer soffan i mitten och tar bort kapten stolarna :)
Svar på tråden Chrysler Grand Voyager