Den bästa metoden för viktnedgång som förblir?
Som rubriken lyder:
Jag söker efter en bra metod för viktnedgång.
Något som inte betyder att svälta x antal tid och sen lika snabbt bli tjockis igen, utan en metod som tar bort övervikten och hjälper en att stanna kvar där.
Jag vill att den ska vara effektiv och visa resultat relativt fort, så att jag får hjälp av den psykologiska effekten: Det funkar!
Jag behöver få bort mellan 15-20 kg.
Min nuvarande vikt är ca 80 till mina 160 cm och allt jag ser i spegeln är ett fläskberg. Jag vill känna mig fin och bra, och jag vill må bra.
Jag har mk problem med min mage, en sk IBS med förstärkt problematik pga andra kompletteringsdiagnoser. Jag har svårt att äta bönor och linser och sånt som sätter fart på magen och jag blir sämre av lök o vitlök.
Jag lever med kronisk smärta och har därför lite svårt att få till motionen, men jag har nu börjat med en promenad varje dag.
Alla mina fysiska symptom har även gett mig psykiska såsom deppression och GAD. De mediciner jag äter pga detta har varit bidragende till min övervikt. Men jag måste få ett slut på ökningen nu! Hjälp mig att hitta rätt i djungeln av metoder, jag måste gå ner i vikt NU!