• Pretty in scarlet

Tycker du att nypa sitt barn eller vrida om örat är barnaga?

Som rubriken. Tycker du att nypa sitt barn är aga? Tycker du att ge sitt barn (som vissa benämner örfil av ngn anledning) vrida om barnets öra är aga?

Ps. Jag tillämpar aldrig själv dessa metoder men vet dem som gör det i min omgivning och rättfärdigar det. Ps.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 19:25
    Följdfråga: Vad skulle ni göra om en familj i er närhet berättade att de använde dette/ eller att ni såg dem göra det på sina barn?

• Svar på tråden Tycker du att nypa sitt barn eller vrida om örat är barnaga?
  • gryning2

Ja, det tycker jag, helt fel.

• HäxanSurtant3

självklart fel

debattörer utan vettiga budskap undanbedes...
  • sok

fel!!!!!!!!!!!!!

men du borde kanske ha gjort tråden där man kan vara anonym för om ngn tycker det är rätt lär de ju inte vilja skriva det "offentligt" här...

• gbgumman

Ja så klart det är. Man ska aldrig göra illa någon annan människa det finns det ingen anledning till.

Mamma till Eskil och Sonja
  • NåFränt

Klart det är aga. Kanske ska vrida om föräldrarnas öron så dom får känna hur jävla ont det gör! Dom som gör så borde inte få ha barn, ja så tycker jag!

• Veladis

Ja, det är aga.
    Aga är kroppsstraff i uppfostrande syfte. Även om smärtan är ringa eller kortvarig.

• Veladis

Som svar på följdfrågan, så skulle jag bli smått chockad om jag såg sådana metoder praktiseras, men jag hoppas att jag inte skulle  blir så chockad att jag inte reagerade med att säga ifrån på något sätt.

• tessi3h

Ja det tycker jag. Jag hade nog informerat soc så kanske  familjen får information/hjälp att sluta.

• Melly

Ja det är solklart aga. Som aga räknas alla former utav fysiska bestraffningar. Skulle anmäla detta till soc om jag var du.

Svar på tråden Tycker du att nypa sitt barn eller vrida om örat är barnaga?