• Anonym (letar)

Typsnitt till gravsten

Ska beställa en gravsten av en privat stenhuggare. Någon som vet hur man hittar ett fint typsnitt till den?

• Svar på tråden Typsnitt till gravsten
  • Anonym

har de inte kataloger att kolla i?

• Anonym (letar)

Denna stenhuggare har inte så mycket sånt.

• artax

Du kan skriva ut vilket typsnitt du vill från nätet... googla lite på vad du vill ha..

Tråkigt att du måste tänka på att skaffa sånt.. beklagar.. :(

• Anonym (Sool)

När jag förlorade min son så textade jag hans namn själv på ett papper & ritade en duva med en kvist i näbben.
    Detta använde stenhuggaren som mall på sonens gravsten.
    Typ snittet du länkade till är snarlik det jag gjorde.

• Anonym (letar)
    Anonym (Sool) skrev 2010-03-09 21:05:02 följande:
    När jag förlorade min son så textade jag hans namn själv på ett papper & ritade en duva med en kvist i näbben. Detta använde stenhuggaren som mall på sonens gravsten. Typ snittet du länkade till är snarlik det jag gjorde.
    Det låter jättefint. 
    Har gått igenom en massa typsnitt och det finns ju hur många som helst på alla dessa sidor men har fortfarande inte hittar något liknande det. Tyvärr skriver jag ganska fult...
  • Swedish down under

Man ska inte behova sitta och valja typsnitt... Min pappa som fyllde 50 2 manader innan dog plotsligt utan nagon somhelst forvarning (hans hjarta stannade helt plotsligt) for nagra manader sedan och da satt jag och forsokte fixa en fin gravsten med allt vad det innebar.

Jag gick till kyrkogarden och tog ett kort pa en gravsten som jag tyckte var fin.
    Sedan anvande skrev det jag ville att det skulle sta pa stenen ("Varldens finaste" + fodelse- och dodsdatum) och highlightade denna text och kollade igenom ALLA typsnitt pa word (med och utan italic och bold) for att hitta den som kandes bast.
    Sedan kopierade jag hans namnteckning fran hans pass (ville att hans namn skulle sta som han hade skrivit det).
    Och sist sa ritade jag ett hjarta med 2 trumpinnar som slog pa det (han var trummis. Och sa kande jag att jartat symboliserade var karlek till honom samt att trummpinnarna aven symboliserade att de fortfarande slog pa hans hjarta som stannat).Jag maiade allt detta till stenhuggaren och skrev hur jag ville att allt skulle vara "moblerat" pa stenen och fick PRECIS som jag ville. Nu star stenen dar och ar jattefin och personlig och har en mycket fin grav (bredvid min basta kompis pappa som dog for nagon manad sen)
    Men pappa finns inte for det...
    Jag beklagar er sorg!
    Kram
Svar på tråden Typsnitt till gravsten