• Heureka

Hudkräm till bebis

Finns det någon bra hudkräm till liten bebis. Min 8-veckors är jättetorr, nästan narig, på kinderna. Söker någon bra kräm att smörja henne med. Har hört att bröstmjölk ska funka till allt, men nu är den slut...........

Äntlingen är du här, underbar och älskad 10/1-10
  • Svar på tråden Hudkräm till bebis
  • lilla hej

Har för mig att de "fjällar" i den åldern men vill du smörja så rekommenderade BVC Propyless att smörja med.

Snart
  • La Lola
    lilla hej skrev 2010-03-08 21:55:54 följande:
    Miniderm rekommenderas inte längre av BVC...
    Av mitt BVC gör det det.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • mrs maniac

köp weledas face cream, superfet och bra ingredienser, finns coop, hälsokost och på nätet. deras olika grejer är det enda vi använder till våran torris =)

• Strumpläst83
    Varför??
    Inled mig icke i frestelse, jag hittar själv
  • Fungus
    Fick det rekommenderat av min BVC och det har fungerat jättebra.
  • Lady Namárië
    Vårt bvc både rekommenderar och skriver ut recept på stora förpackningar. Men Becur är överlägset bättre, måste jag säga.
    So say we all
  • Trudel

Min BVC rekommenderar Miniderm eller barnolja. Jag har än så länge bara testat Barnängens barnolja på sonen och det fungerar hur bra som helst.

• lilla hej

Jag glömde så klart att skriva MITT BVC....

Jag minns faktiskt inte varför, det är ett tag sedan, minns bara att BVC-sköterskan sa att de inte rekommenderade Miniderm längre utan just Propyless.
    Snart
  • tackförfisken

Locobase Repair,mycket fet o dryg inga konstigheter i den.Finns på apoteket,kostar lite men dryg som sagt!Enda salvan som funkat för oss!

• jojo 24

Hej
    en salva i barnserien på tistelnshudvård.se
    Den är jätte bra. och det bästa inga tillsatta kemiska produkter. bara naturliga ämnen.

• chili choklad

Psorioderm har ny kräm salicylsyra fri, vilket är bra för oss som  har spädbarn, barns, extra känslig hud och  jag har själv som vuxen använt den på jobbig återkommande  eksem, som har hjälpt jättebra.  Dom finns på facebook www.facebook.com/Psorioderm-1667817340097420/ 

Jag var ledig idag  och tänkte på att glöm inte att vara ute i solen likväl som vårblommorna blommar ut ...så blommor vi ut av solens energirika strålar. Med måtta självklart så vi inte bränner oss.

• Lena

Vi har kört mycket på purelan som är bara rent fett från djurriket. Jag upplever den skyddar bra och om salvan inte är kall går den in bra i huden.

• TeresB

Vår hudläkare rek miniderm.. Men jag gillar locobase repair, super duper för hela familjen om det inte är hela kroppen utan mindre områden som kinder, armbågar mm.

Svar på tråden Hudkräm till bebis