Hej hopp. för det första; om du redan har så pass stora bröst som F-kupa och dessutom hade större innan det - jag antar att dina bröst i nuläget är lite mer "saggiga" än innan eftersom du beskriver skilnaden som så pass stor - bör du rådfråga inte en men kanske flera kirurger innan du bestammer dig för att öka volymen. det är inte bara att stoppa in en silikonkudde i önskad storlek och sedan tro att allt ska bli bra. storleken på inlägget avgörs i första hand av vad som faktiskt har plats i ditt bröst, dvs att om du har stor plats kommer du att behöva stora inlägg för att det ska passa. Det är liten vits i att ta för små implantat och med din storlek så kommer du kanske att ända upp med gigantiska bröst. Dessa är inte heller fjäderlätta kan jag tala om och de kan enkelt komma att belasta nacke och rygg.
du skriver också att du undrar över vad som händer och vad man kan göra med implantaten i framtiden ifall man vill ta dem ut. det kan man absolut göra men större implantat bidrar så klart till att brösten kanske inte ser ut som de gjorde innan om man tar ut dem.
lite till <anonym (sillisar)> :
För det första så har "geléhallon"-implantaten inte funnits så länge att kirurgerna kan garantera att dessa aldrig måste bytas ut. Däremot visar kvaliteten och materialet till att de mest troligt inte kommer att åldras eller ändras över tid och därför kan man anta att de inte behöver bytas. MEEEEEN, bara för att implantaten i sig är av "odödlig" kvalitet betyder inte det att kroppen inte säger ifrån förr eller senare beroende på omständighetena. Det jag vill komma fram till är att man inte kan förlita sig på att man aldrig kommer att stöta på komplikationer bara för att implantaten i sig är bra. Man bör alltså se till att alltid ha en buffert och aldrig ställa sig utan pengar. Det kan kännas surt att ha +30 tusen på kontot som man inte vet om man någon gång kan röra, men det är nog klokt att ha dem där.
för det andra; Nu vet jag inte om du kanske missförstog kirurgen eller om han var otydlig med dig, men livstidsgarantin gäller implantaten ENBART och inte omkostnader ifall du skulle måsta operera igen av någon orsak. Garantin täcker kostaderna för implantaten, dvs att du får nya implantat gratis i tillfälle det är något fel på dem. detta gäller alltså inte kapsel eller någon annan komplikation som uppstår pga din egen kropp.
Jag fick också höra om denna livstidsgaranti från både vänner som opererat sig och från kirurger jag hade konsultationer med. När jag var på min tredje konsultation fick jag veta vad garantin faktiskt innebar och kirurgen sade att många tror att det fungerar precis som du skrev. (denna kirurgen fick utföra min bröstoperation) När jag berättade detta för mina vänner som också trodde som du, ringde de till sina respektive kliniker och fick då bekräftat vad jag berättat.
Lycka till om du bestämmer dig för att gå igenom med detta. se bara till att skaffa dig såpass mycket information att du inte känner några tvivel. Det är värt att lägga några extra hundralappar på att gå på flera konsultationer, det är mitt råd.