Finns det någon som blött mycket i början av grav UTAN att det varit missfall?
Åh, är verkligen förtvivlad! Fick äntligen mitt plus på stickan i fredags (beräkning efter senaste mens innebär att jag ska vara i v 6+4), men glädjen blev kortvarig.. i natt började jag blöda och det har fortfarande inte slutat! Jag har varit till gynakuten där de gjorde undersökning, men jag fick ju inget definivt svar på hur läget är! Först gjorde läkaren gyn-undersökning och då tyckte hon INTE att det såg ut som ett missfall, min tapp var stängd och blodet såg inte ut att komma därifrån, och det gav mig ju hopp! Men sedan gjorde hon ett VUL och då kunde hon inte se något foster eller någon blåsa alls (vilket ju inte betyder att det inte finns något där, utan jag kan ju vara för kort gången i grav för att det ska synas), men hon såg också att mina slemhinnor var lite tunna (vilket jag därmed tolkade som att det förmodligen trots allt inte är något kvar därinne!). Men hon bekräftade att jag _varit_ gravid (hon gjorde också ett test som även det visade positivt) men kunde inte säga om det finns något kvar som lever i min livmoder.. Jag ska tillbaka på måndag för att mäta hcg för att se om det har gått upp eller ner.. det är ju tydligen det enda sättet de kan ta reda på hur det är ställt!
Men hur sjutton ska jag överleva tills dess? Vad ska jag tro egentligen? Jag är helt inställd på ett missfall, så slipper jag i alla fall bli besviken om jag får det svaret på måndag, men har jag inget hopp alls? Ibland tänker jag på gyn-undersökningen och får ett hopp en kort stund, hon tyckte ju inte det såg som om blodet kom från livmodertappen! Men hoppet sjunker igen strax efter, för var kommer annars blodet ifrån!??
Är det någon som blött rätt rejält i början av graviditeten, men ändå fött ett friskt barn i slutändan och därmed inte blött på grund av ett missfall??