• Pallas Athena

Finns det någon som blött mycket i början av grav UTAN att det varit missfall?

Åh, är verkligen förtvivlad! Fick äntligen mitt plus på stickan i fredags (beräkning efter senaste mens innebär att jag ska vara i v 6+4), men glädjen blev kortvarig.. i natt började jag blöda och det har fortfarande inte slutat! Jag har varit till gynakuten där de gjorde undersökning, men jag fick ju inget definivt svar på hur läget är! Först gjorde läkaren gyn-undersökning och då tyckte hon INTE att det såg ut som ett missfall, min tapp var stängd och blodet såg inte ut att komma därifrån, och det gav mig ju hopp! Men sedan gjorde hon ett VUL och då kunde hon inte se något foster eller någon blåsa alls (vilket ju inte betyder att det inte finns något där, utan jag kan ju vara för kort gången i grav för att det ska synas), men hon såg också att mina slemhinnor var lite tunna (vilket jag därmed tolkade som att det förmodligen trots allt inte är något kvar därinne!). Men hon bekräftade att jag _varit_ gravid (hon gjorde också ett test som även det visade positivt) men kunde inte säga om det finns något kvar som lever i min livmoder.. Jag ska tillbaka på måndag för att mäta hcg för att se om det har gått upp eller ner.. det är ju tydligen det enda sättet de kan ta reda på hur det är ställt!

Men hur sjutton ska jag överleva tills dess? Vad ska jag tro egentligen? Jag är helt inställd på ett missfall, så slipper jag i alla fall bli besviken om jag får det svaret på måndag, men har jag inget hopp alls? Ibland tänker jag på gyn-undersökningen och får ett hopp en kort stund, hon tyckte ju inte det såg som om blodet kom från livmodertappen! Men hoppet sjunker igen strax efter, för var kommer annars blodet ifrån!??

Är det någon som blött rätt rejält i början av graviditeten, men ändå fött ett friskt barn i slutändan och därmed inte blött på grund av ett missfall??

• Svar på tråden Finns det någon som blött mycket i början av grav UTAN att det varit missfall?
  • mammanmu

Hej

Jag har haft 2 ma och 1 mf men jag har aldrig blödit så mycket som när jag väntade min son.
    Jag fick första blödningen i v5 och då kunde de inte ge mig något besked men blödningarna fortsatte i v7 såg man en liten krabat därinne.
    Så jag var sängliggande från v 5-18 och hade under denna tiden 14 större blödningar (typ mens och mer) och 9 mindre.
    Men han klarade sig mot alla odds och är nu 3,5 år.
    Håller tummarna för att det blir samma för dig.......

Kramar Lina

• Pallas Athena

Oj, jösses! Det låter verkligen inte roligt! Vad du måste ha varit orolig! Men vad skönt att det ändå var någon här inne som varit med om det! Men kom de fram till varför du blödde?
    Tack för att du vill dela med dig av din erfarenhet och för att du ger mig uppmuntring!

• anro

Jag blödde i v. 13, det droppade och kom tom. blodklumpar...Jag var 100% säker på missfall...men icke. Min som föddes fin och frisk :) Min kompis som nu är i v. 33 blödde oxå i början av graviditeten...

• anro

...och hon var på UL senast i dag (väntar tvillingar) och inget fel där..

• happynappy

stackars dig.. i know how ju feel... jag blödde i vecka 6-8.. dom gjorde ultraljud och så inte heller något barn men hon är i dag 7 år.. jag blödde då mer än en mens.. kram och hoppas det går bra..

• Linny76

Jag har en kompis som blödde mycket under alla sina tre graviditeter. Idag har hon tre fina och friska ungar.... så nog finns det hopp för dig tjejen!

Håller tummar och tår för att ditt hCG ökar som det ska!

• Pallas Athena

Åh, tack för att ni delar med er och ger mig hopp!
    Min blödning är i alla fall inte riktigt i klass med en mens, så uppenbarligen finns det de som varit med ännu kraftigare blödningar än jag och ändå fått behålla barnet!
    Mitt hopp har vuxit lite i alla fall, men samtidigt måste jag räkna med att det är ett missfall!

• Anonym (jag har...)

Jag har varit gravid med mycket blodningar 2 ggr. En gang blev det missfall, en gang inte.
    Skillnaden jag kan saga var att vid missfallet hade jag mycket ljust blod, ont som typ sammandragningar i borjan pa en forlossning, ont i blygdbenet ner mot ljumskarna... nar det inte blev missfall kom det mycket blod men inte lika ljust och jag hade inte ont.
    Sa visst kan man forlora mycket blod och anda ha kvar graviditeten.
    Hoppas det blir sa for dig!

• Pallas Athena

Ja, det är väl en av sakerna som gör att hoppet för att det inte är ett missfall ökar: Att jag inte har ont än vanligt, min mensvärk finns där precis som innan (i början av graviditeten har jag det, fast det är alltså växtvärk), men ingen annan smärta! Jag känner mig alltså precis som innan blödnngen, den enda skillnaden är att det just kommer blod ur mig!

• Anonym (jag har...)

Kan tillagga att jag var i vecka 7 formodligen, nar missfallet kom. Blodde lite en dag, mycket nasta dag, med "forlossnings-ont", och sedan kom en klump ut. Var helt annorlunda an nar det inte blev missfall, da hade jag lite mindre an mens i manga dagar, ibland varannan dag.

• Pallas Athena

Det låter ju som för mig, blödningen blir varken större eller mindre, men den kommer och går! (I natt blödde jag ingenting t ex.)

• Annapanna80

jag blödde ganska mkt under v.5 - v.7 och var upp och gjorde flera vul där de konstaterade att antingen var det ett missfall i v.7 eller ok v.5...det var bara att vänta och jag räknade stenhårt med missfall...men här sitter jag 4 år senare med ett litet monster så det gick vägen! =) jag blödde ganska mkt men som andra skrivit hade inte särskilt ont eller så, det är nog det man ska "lyssna" efter vad jag har förstått. lycka till!! kram

• Anonym

Hej, jag fick MF i v 7. ( 2 månader sedan) Jag blödde bara i två dagar till och från, inte så mycket som en mens och jag hade inte ett dugg ont. Gjorde VUL efter några dagar eftersom jag misstänkte MF men var osäker...det visade sig att jag inte var gravid längre. Men jag har många vänner som har blött till och från under sina graviditeter. Håller tummarna för dig!

• trinderup

hej en fråga jag började blöda igår och blöder fortfarande idag mycket tycker jag iallafall mer än vid mens. men jag ringde ut och frågade är eller skulle varit i vecka 6 men de sade att det inte var lönt att jag kom ut för de kan ändå inget se. men nu ser jag här att ni har varit i väg hos dr. och kunnat undersöka er.ska jag ringa igen på måndag eller ska jag inte ska man inte gå på någon efterkontroll? snälla jag e helt förtvivlad. tacksam för alla svar kram

• Anima

Hej!

Jag har också lite funderingar... Jag testade positivt för en vecka sedan, och borde alltså vara i v.5+1 idag. Jag började blöda i förrgår morse, och har fortsatt blöda sedan dess, det var väldigt lite ibörjan, men ökar lite nu. Jag har dock fortfarande inte särskilt ont, inte alls som mensvärk. Känner lite i livmodertrakten, men det skulle lika gärna kunna vara "växtvärk". Jag gjorde alltså ett test för en vecka sedan, som då visade svagt positivt. Jag testade igen idag, men med Clearblue den här gången, så det är lite svårt att jämföra, och även idag fick jag ett väldigt svagt plus. Detta borde väl betyda att hcg-halten är påväg ner, och att det är missfall på gång? För visst borde väl hcg-halten ha ökat vid det här laget om det hade varit en sund graviditet?

Tacksam om någon har några tankar om detta

• wildflower75

anima. Jag blödde i v 5 o 6..tog ett nytt test efter en vecka och det strecket var starkare än det första vilket jag tog som att saker gick åt rätt håll. Hade missfall för 10 år sen i v 12 utan direkt smärta, sen 2 friska barn och är nu i vecka 16..gick på ett par koller denna gång samt mätte hcg på gyn o det var bra.såg bebben senast i vecka 10+6 och då var allt bra så man får hoppas på det bästa. hoppas det går bra för dig.åk bara in på gyn o vänta om du vill ha en koll, det gjorde jag för de hade ingen tid.

• Pallas Athena

*suck* Visst var det ett missfall!
    Nåja, livet går vidare och nu försöker vi igen!

• TorpSara

Åh, vad trist för dig! Du får komma å haka på i tråden för oss med mf/ma i planerar barn...

• Anonym

åh den här trådn behövde jag verkligen nu!!!! jag fick ma förra gången....sitter nu och ahr haft en liten blödning igen..skönt att läsa detta då=)

Svar på tråden Finns det någon som blött mycket i början av grav UTAN att det varit missfall?