Längd på pojke i förskoleklass?
Jag var hos skolläkaren med sonen igår. Han mättes m.m. Han är 135 cm lång nu. Han går i förskoleklass, men jag tycker att han är så lång. Hur långa är era pojkar i förskoleklass?
Jag var hos skolläkaren med sonen igår. Han mättes m.m. Han är 135 cm lång nu. Han går i förskoleklass, men jag tycker att han är så lång. Hur långa är era pojkar i förskoleklass?
Min är kort och mäter nog 116cm över havet.
Jag har också en kortis. Skulle tro att han nu är 118cm.
Kan säga att han tillhör de kortaste i sin klass.
120 tror jag sonen är, men det är många längre än honom i klassen....Och ett par kortare...
Varav en av dom kortare är asiatisk, hans mamma är ocskå kort..
Enligt skolläkaren var 135 cm 2 standardavvikelser över normallängd, vad nu det betyder.
min son 7 år idag som går i förskolekalss får ha 128 i byxor o 134i tröjor.
Han är lång, sköterskan reagerade oxå(inget neg) när hon mätte honom i höstas. tro han då var 128cm, emn ahn har hopapt sen dess, de syns på kläderna, så skulel tippa på att han är 130 nu kanske. nån i hans längd o nån längre,men de flesta i hans klass är kortare.
Jag är själv bara 163 men min man är 185, så de är väl hans gener
Min son är inte kortast (enligt honom själv) men bland de kortaste (enligt mig) i klassen. Han är 116 cm.
Enligt en barnbok jag har här hemma ligger medellängden vid 6 år (för pojkar) på 119 cm och vid 7 år på 122 cm. Så visst är han lång din pojke men det är flera i min sons klass som han bara når till axeln. De är gissningsvis kring samma längd som din son!
standard läng( den tjockare linjen i tillväxt kurvan) enl bvc boken för en 7 åring är 124cm, 2 kurvor över är 135. Min son har alltid varit lång o smal o följer sin egen kurva o de e ju huvudsaken
barnet erat är långt men hur långa är ni??
när sonen gick i 6-års var han ca 120 cm nu i ettan är han ca 130 cm
allt är normalt om barnet följer sin egen kurva
Både jag och maken är 180 cm långa.
här är maken 185 cm lång och jag 173 cm
så det är ett under att inte barnen är längre ännu..
Lucas (7 år idag!) är 128,5 cm lång. Jag tycker han är normal men flera har nämnt att de tycker han är lång. Jag är 172 cm och hans pappa är är ca 178 cm.
Min kille är 6 1/2 och är 134 cm. Hans pappa är 193 så jag "skyller" på honom.
Han går i en f-1 klass och är längst av alla.
En nackdel med att vara lång är att folk tror att han är äldre och ställer högre krav på honom. Sen får man höra "oj är han bara 6 år?"
Men vår sköterska bara log och sa att någon ska ligga över kurvorna med. Det har han gjort nästan hela tiden. Utanför steckade linjen på längden och 2 över på vikten så han är ganska proportionelig.
Min son går inte i förskoleklass, men är så gammal så han skulle göra det egentligen
Han är en ganska liten plutt på ca 115 cm (han blir 7 år i oktober)
Exakt, zillis! Den risken finns definitivt.
Min nyblivna 7-åring är ca 127 cm och tillhör de längsta i hans förskoleklass.
Äldsta sonen är 134 cm & längst i sin klass, han har sen han var runt 1½ år legat 2 streck öer "normalt" så jag ser inget konstigt i hans längd, han följer sin kurva perfekt.
Min pojke är 114 cm, fyllde 6 år i oktober