-
Det var på tiden!
Min son, som heter Liam, har äntligen fått en namnsdag den 20 december! :)
-
Ok
-
Ja, det där är ju fint, men jag tycker nog ändå att det finns en mening med almanackan som representant av ett kulturarv. Almanackan kan ju göra oss uppmärksamma på vissa udda namn som man inte tänker på så mycket i verkliga livet som: Gudmar, Ingemund och Botvid. Liam är ganska känt trots att det inte har något namnsdag. Men funktionen på svenskanamn är ju bra som en motvikt.
-
Alla?
Tvivlar ju på att mitt namn finns med eftersom jag är den enda i Sverige som heter så.....
Eller menar du att alla som tidigare inte haft nån ska fira på samma dag?
-
Jag tror nog att även du harLa Lola skrev 2010-03-09 10:58:36 följande:Alla? Tvivlar ju på att mitt namn finns med eftersom jag är den enda i Sverige som heter så..... Eller menar du att alla som tidigare inte haft nån ska fira på samma dag?
-
Näe, mitt namn finns inte med.DenNamnbitne skrev 2010-03-09 11:01:15 följande:Jag tror nog att även du har
-
Kunde inte en dag per år reserveras åt "resten" istället?
-
Hur ska de få plats med alla namnen i almanackan? 700 namn per dag? Nej tummen ner för detta.
-
Jag håller faktiskt med. Jag har själv gjort en almanacka med fyra namn per dag, det räcker!!!Sassilina skrev 2010-03-09 11:09:20 följande:Hur ska de få plats med alla namnen i almanackan? 700 namn per dag? Nej tummen ner för detta.
-
Såg en 3åring i tidningen i söndags som hette Botvid...DenNamnbitne skrev 2010-03-09 10:54:48 följande:Ja, det där är ju fint, men jag tycker nog ändå att det finns en mening med almanackan som representant av ett kulturarv. Almanackan kan ju göra oss uppmärksamma på vissa udda namn som man inte tänker på så mycket i verkliga livet som: Gudmar, Ingemund och Botvid. Liam är ganska känt trots att det inte har något namnsdag. Men funktionen på svenskanamn är ju bra som en motvikt.
-
Vad kul! Jag tycker det är jättefint- men inte lika fint som Arvid dock.Puss och Kram skrev 2010-03-09 11:14:38 följande:Såg en 3åring i tidningen i söndags som hette Botvid...
-
Tycker att det är lite löjligt faktiskt så jag tar det inte seriöst. Min ena kille heter Morten och skulle då enligt svenskanamn.se ha namnsdag 12 augusti, men så står det inte i almanackan. Jag kommer istället fira hans namnsdag när Mårten har namnsdag, 11 november, vilket finns med.
-
Då blir man ju jättenyfiken på vad du heterLa Lola skrev 2010-03-09 11:04:56 följande:Näe, mitt namn finns inte med.