• mamma Elli

Någon mer som har problem med magmunnen?

Hej på er där ute, här är en tjej som har oturen att ha fått en inflamation i magmunnen. Det gör så ont att det börjar gå mig på nerverna.
    Jag kan inte göra nästan någonting annat än att ta det lungt, det går inte att promenera, städa eller bocka sig frammåt. Vila och äta losec mups det är min tillvaro just nu. *suck*
    Jag blir faktiskt lite små deppig om jag ska vara ärlig...

Har ju en familj som behöver mig men orkar knappt med dom, min sambo är förståede tack och lov.

Någon mer än jag som känner eller har det så här.

• Svar på tråden Någon mer som har problem med magmunnen?
  • Lotta73

Hur känns det att ha inflamation i magmunnen? Har du extremt mycket halsbränna eller har du smärta och var i så fall? Jag har jätteont i magen på vänster sida, speciellt när jag ätit, tror inte att det är magmunnen men intresserad av att veta mer. Hoppas att du snart känner dig bättre.

• ullis79

Har inte problem med det just nu men jag har haft!!! så jag vet hur du mår!
    Fick bråck på min magmunn å i magsäcken ( öppna sår ) för nåt år sen.
    Gick igenom många undersökningar med nålar, rör å gastroskopi.. AJ.!!
    Efter nästa ett år blev det bättre å nu mår jag finfint igen, men det var ett rent h-vete att gå igenom.

Prova å ät bara flytande mat under en vecka eller två!
    Då får magmunnen chans att vila å det brukar ta bort den värsta smärtan!!

Skickar tröstkramar i massor å hoppas du kryar på dig snart!!!

• mamma Elli

Hej

Hur det känns, hm jo det värker i mellangärdet och rakt igenom hela kroppen ut i ryggen. Det är en hemsk smärta.

Tack för era svar å tröst kramar dom värmer kan jag lova... *ler* med tårar i ögenen

• Lotta73

Usch det är så hemskt att ha ont i mellangärdet
    Min värk känns också genom hela kroppen ut i ryggen, precis under vänster bröst typ där magsäck, mjälten sitter. Jag undrar om det kan vara något med magsäcken? Doktorn på MVC sa inte mycket vettigt när jag frågade honom. Jag fick lämna ett urinprov för att se att njurarna och urinvägarna var ok. Ska till BM imorgon och får väl fråga henne också.

• ullis79

Kollade upp i mina pärmar lite om vad jag fick för råd när jag hade det som värst...

Hoppas bara att det kan lindra lite för dig med!!!
    Håller tummarna!!!

Ät mkt flytande mat!!! ------- trist, men funkade!!

Drick inga kolsyrade drycker eller kaffe!

Ingen stark mat alls!!! Viktigt!!

Inga starka, sura godisar...

Hoppas, hoppas, hoppas det går över!!! kramar..

• Mums

...jag kan ju bara rekommendera mitt havregrynsavkok som vanligt, det borde kunna lindra lite även för dig ...

3 msk havregryn, 3 dl vatten, lite salt o socker. Koka några minuter, sila bort gryngeggan, drick vätskan.

• skytt66

Hejsan jag har oxå bråck på magmunnen och jag har fått äta losec sen dess,det får jag göra även nu som gravid.
    Losec är inte farligt har dom sagt.
    Fråga om du kan få det på recept så blir de billigare men prova gärna annat först tex Gaviscon lr Novalucid.
    Finns reseptfritt på apotek.

Hoppas det funkar för det är ett rent helvete när magen krachar.

Lycka till nu Kram a

• mamma Elli

Låter vettigt med att äta mer flytande mat, och havre avkok sa min mamma till mig att prova, ska göra det.

Tack för tippsen..

kram på er alla

• Auro

Jag har magkatarr sedan jag var i v 9. Nu är det v 24. Det är jättejobbigt, gör ont och kroppen tar sämre upp järntabletterna jag behöver äta. Äter oxå Losec mups.

Jag förstår dig.

Men jag deppar inte så hårt för det, försöker sköta magen så gott det går (inte äta sånt som irriterar magen eller ökar syraproduktionen; äta ofta) samtidigt som jag tvingar i mig frukt för barnets skull, trots att det gör ont.

Potatismos, brödmat, gröt och välling lindrar enormt, men i gengäld blir man lätt förstoppad. Jag brukar välja förstoppning...

Hoppas du blir bättre, snart!

Svar på tråden Någon mer som har problem med magmunnen?