• Sencha

När började ni ge era barn honung?

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-09 19:54
    Honung i alla former, d.v.s. som ingrediens i börd/bakverk, eller i såser, eller marinader, eller frukostflingor, eller i te/varmt vatten - eller för den delen "rent".
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När började ni ge era barn honung?
  • Trollet Ludenben

min son blev ett år för några veckor sen och ser ingen anledning till att ge det bara för att gränsen är 1 år.

Älskade ungar
  • lokisse

vid ett och ett halvt ungefär men hon tycks inte vilja ha nagra störe mängder...

Difficile est saturam non scribere
  • Cecese

Runt 1,5-2 år kanske. Sonen 17 månader har inte fått det än. 

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Anna o Leia

min dotter är 2 år och jag har börjat så smått att söta tex såser med flytande honung osv..{#lang_emotions_smile}

• Sencha

Intressant att läsa
    Jag har inte börjat ge vår 1½-åring än. Inte ens i bröd. Men jag vet inte om det bara är som jag är fjantig

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
  • Jenny1

Använder inte honung alls faktiskt..

• FrejaMariah

Dottern 2½ har inte fått honung än och ser ingen anledning till att stoppa i henne någon typ av socker..

• Sencha
    FrejaMariah skrev 2010-03-09 13:19:31 följande:
    Dottern 2½ har inte fått honung än och ser ingen anledning till att stoppa i henne någon typ av socker..
    Nu menar jag ju inte att man skulle sitta och mata barnet med honung
    Men "normalt sett" så använder jag t.ex. honung i bröd jag bakar ibland, och jag brukar ha i lite honung i vissa marinader. Inget av det handlar ju om några stora mängder - max någon matsked. Men med småbarn i huset avstår jag helt.
  • Hannah76
    FrejaMariah skrev 2010-03-09 13:19:31 följande:
    Hur lyckas du undvika det?
Svar på tråden När började ni ge era barn honung?