• 652

Amber halsband?

En kompis från Nya Zeeland berättade om ett sk "Amber halsband" som används på barn vid t.ex tandsprickning och det ska tydligen funka.
    Så jag undrar nu HUR det egentligen funkar och om det är GODKÄNT i sverige??

Jag har aldrig hört talas om detta innan och jag uppskattar om någon kan komma med någon slags information om det.

Amber halsband
  • Svar på tråden Amber halsband?
  • Jezamine

De skall väl inte tugga på halsbandet{#lang_emotions_innocent}

Avstängd tills vidare
  • lokisse

det är bärnsten och det har du här i tyskland med pa sma tandtroll ska tydligen hjälpa...

Difficile est saturam non scribere
  • Vasen

Är det möjligtvis ett sånt här:
    www.amber-teething-necklace.com/

Jag skulle tippa på att bärnsten är ett rätt svalt material att tugga på med ömma käkar och på så vis lindra lite vid tandsprickning. Fast jag skulle noja lite för att det skulle gå sönder och barnet sätta bärnstenspärlorna i halsen, men troligtvis är de väl gjorda av särskilt tuggsäker tråd.

• Vasen

Nu läste jag min egen länk och såg ju att det inte alls var avsett för tuggande , utan att bärnstenen i sig skulle avge lugnande substanser genom huden.

• lokisse
    Vasen skrev 2010-03-09 13:00:14 följande:
    Är det möjligtvis ett sånt här:www.amber-teething-necklace.com/Jag skulle tippa på att bärnsten är ett rätt svalt material att tugga på med ömma käkar och på så vis lindra lite vid tandsprickning. Fast jag skulle noja lite för att det skulle gå sönder och barnet sätta bärnstenspärlorna i halsen, men troligtvis är de väl gjorda av särskilt tuggsäker tråd.
    och dom är sma nog att svälja utan att fastna sa at säga.
  • lokisse
    Vasen skrev 2010-03-09 13:03:18 följande:
    Nu läste jag min egen länk och såg ju att det inte alls var avsett för tuggande , utan att bärnstenen i sig skulle avge lugnande substanser genom huden.
    man ska ha den i munnen! men samtidigt ska bernsten verka lungnade och antiseptiskt.
  • Vasen
    lokisse skrev 2010-03-09 13:05:23 följande:
    man ska ha den i munnen! men samtidigt ska bernsten verka lungnade och antiseptiskt.
    Se där. Inget vidare bra på att läsa innantill idag alltså .
  • 652

Tack för hjälpen! ska forska vidare innan jag vågar testa det!

• MarinaT

jag var precis i kroatien och köpte en sådan fick en sån innan av en kompis till min lille son...
    det kanske är försent för svar nu men värt ett försök... 

Svar på tråden Amber halsband?