• Anonym (Hanna)

Någon som har erfarenhet av hårförlängning?

Jag har funderingar på att göra hårförlängning till våren. Sparar till långt hår men mitt hår känns aldrig så tjockt och fint när det blir lite längre. Just nu har jag hår till axlarna, skulle vilja ha ner till under brösten.

Min kompis gjorde en hårförlängning förra våren och hennes hår va jättefint på långt håll, men när man kom närmare kunde man se fästena där hårförlängningen satt fast, vilket jag tyckte va fruktansvärt fult, kanske ska tillläggas att hon har väldigt tunnt hår. När hon bestämde att hon skulle ta bort hårförlängningen tappa hon mycket hår och blev förstörd eftersom hon redan har tunnt hår...

Jag och min sambo planerar att bli gravida till våren/sommaren/hösten, är det dumt att ha gjort en hårförlängning då?

I dagens läge tvättar jag mitt hår så gott som varje dag, antar att det inte är bra om man har hårförlängning. Kan man använda torrschampo i hårbotten bara?

Är verkligen tacksam för alla tips och ideér {#lang_emotions_laughing}

• Svar på tråden Någon som har erfarenhet av hårförlängning?
  • Anonym (Hanna)

Puffar upp tråden...

• SunnyBunny

När jag hade fasta fästen i håret så syntes dem inte och det var kanon snyggt. Men den dagen man skulle ta ut dem så förstördes mitt hår och jag var tvungen och klippa det en bra bit! Men jag tror att om man går till en bra frisör som verkligen kan sätta i hårförlängning och även går dit och tar bort dem så är det inga problem. Men då får man vara villig och lägga ut några 1000 lappar. Att du planerar barn är väl inget hinder och ha löshår:) Jag väljer idag och ha löshår med clips istället då jag bara använder löshår vid speciella tillfällen.

Att tvätta håret dagligen är aldrig bra, löshår eller inte. Om man inte gör nåt speciellt dagligen som kanske är i stall, jobbar i fabrik,tränar osv..ska man låta håret vila.. Jag tvättar mitt hår kanske med 2 dagars mellan rum nu när jag inte har nån aktivitet varje dag och det är mycket friskare nu än förr då jag var tvungen och tvätta det varje dag..

• artax

Jag har extencions i mitt hår nu, så kallade nailslingor, man fäster dom med vax som inte ska vara särskilt farligt för håret. Jag har haft i mitt i 1.5 vecka nu typ..

Jag köpte en värme tång på tradera för 150:- och håret på tradera äkta hår remy alltså topparna nedåt, det kostade 325:- så satte en kompis i det hela kalaset gick alltså på 475:- +100:- för jag köpte en bra borste oxå.

Det sitter jätte bra! Jag har mkt tunt hår typ till axlarna men mkt uppklippt men man ser inga fästen!

Jag har bra tvättat mitt hår 2ggr hitills, försöker att inte ha i så mkt produkter eller pilla så mkt i det så det har inte blivit så fett.. i gång tvättade jag bara mitt eget hår längst upp på hjässan så slet det inte så men såg ändå fräscht ut.

Jag är super nöjd! :) Nu tänker däker många som betalt tusentals kronor för sina extensions att mina är fula bara för att dom var så extremt billiga men inte då, jag gick till frisören och fick det klippt och hon frågade vart jag gjort dom för dom var så fina och blev ganska förvånad när jag berättad! :)

• MissEllie

Jag gör mina extensions med: http://www.greatlengths.net/home_int.php?setIdioma=1&idioma=suecia De är förmodligen de dyraste i Sverige. Men det är så värt det.

Jag har i cirka 100 varje gång och betalar runt 8000. De håller utan problem i 4-5 månader och jag sköter håret exakt som vanligt. Behöver inte fläta och greja på natten, jag tvättar, fönar och färgar som jag vill.

De fäst med keratinvax och det sliter ingenting på håret, behöver inte ens klippa det då jag tar ut fästerna.

Håret är indiskt tempelhår, dvs kvinnor som har sparat sitt hår utan produkter och annat slitage i Indien. Tar man det kinesiska håret som är preparerat och det blir som Barbiehår efter tvätt och fön.

Så skulle jag investerat i en hårförlägning så hade jag verkligen försökt att hitta en salong som kör med GL!!

• MissEllie

Glömde: 99.9% tror att det är mitt riktiga hår, till och med andra frisörer jag har besökt har blivit förvånade över att se keratinfästerna.

Och ja, man kan ha dem under graviditer, förlossningar och allt det där Inga problem alls. Har många vänner som alltid har i sina.

• Anonym (Hanna)

Tack för svaren {#lang_emotions_smile}
    Är fortfarande lite osäker på om ja ska göra det eller inte...

• MissEllie

Ångrar du dig så är det bara att ta ut dem. Men jag förstår dig och som sagt, ta reda på vilken typ av förlägning du vill ha. Att få dem naturliga och lättskötta är A och O, annars blir det bara ett trassligt projekt.

• artax
    MissEllie skrev 2010-03-09 14:12:51 följande:
    Jag gör mina extensions med: www.greatlengths.net/home_int.php?setIdioma=1... De är förmodligen de dyraste i Sverige. Men det är så värt det.Jag har i cirka 100 varje gång och betalar runt 8000. De håller utan problem i 4-5 månader och jag sköter håret exakt som vanligt. Behöver inte fläta och greja på natten, jag tvättar, fönar och färgar som jag vill.De fäst med keratinvax och det sliter ingenting på håret, behöver inte ens klippa det då jag tar ut fästerna.Håret är indiskt tempelhår, dvs kvinnor som har sparat sitt hår utan produkter och annat slitage i Indien. Tar man det kinesiska håret som är preparerat och det blir som Barbiehår efter tvätt och fön.Så skulle jag investerat i en hårförlägning så hade jag verkligen försökt att hitta en salong som kör med GL!!
    du betalar verkligen grymt mkt mer än mig!

jag säger är du osäker ts, köp inte för flera tusen, ganska tråkigt om du ångrar dig liksom! Fast det kanske inte drabbar någon fattid iofs vad vet jag, men å andra sidan fortsätter man inte vara rik av att slösa! ;)
  • MissEllie

Tja, jag tycker det är värt det för den kvalitén och den duktiga tjejen som gör det. Så för mig spelar priset ingen roll, bara jag är nöjd

• Anonym (Hanna)
    artax skrev 2010-03-09 14:27:43 följande:
    du betalar verkligen grymt mkt mer än mig! jag säger är du osäker ts, köp inte för flera tusen, ganska tråkigt om du ångrar dig liksom! Fast det kanske inte drabbar någon fattid iofs vad vet jag, men å andra sidan fortsätter man inte vara rik av att slösa! ;)
    Visst är det mycket pengar!  Det jag är mest orolig över är att håret blir förstört, att hårförlängningarna kommer lossna och det kommer att bli jobbigt å ha dom...
  • SilverEmma
    artax skrev 2010-03-09 14:12:03 följande:
    Jag har extencions i mitt hår nu, så kallade nailslingor, man fäster dom med vax som inte ska vara särskilt farligt för håret. Jag har haft i mitt i 1.5 vecka nu typ..Jag köpte en värme tång på tradera för 150:- och håret på tradera äkta hår remy alltså topparna nedåt, det kostade 325:- så satte en kompis i det hela kalaset gick alltså på 475:- +100:- för jag köpte en bra borste oxå. Det sitter jätte bra! Jag har mkt tunt hår typ till axlarna men mkt uppklippt men man ser inga fästen! Jag har bra tvättat mitt hår 2ggr hitills, försöker att inte ha i så mkt produkter eller pilla så mkt i det så det har inte blivit så fett.. i gång tvättade jag bara mitt eget hår längst upp på hjässan så slet det inte så men såg ändå fräscht ut.Jag är super nöjd! :) Nu tänker däker många som betalt tusentals kronor för sina extensions att mina är fula bara för att dom var så extremt billiga men inte då, jag gick till frisören och fick det klippt och hon frågade vart jag gjort dom för dom var så fina och blev ganska förvånad när jag berättad! :)
    Min kompis har köpt samma som dig & jag har satt i dom till henne! Skitenkelt om man bara tittar på en bra instuktionsvideo på youtube. Hon har också väldigt tunt hår med föstena syns inte överhuvudtaget, fick t om beröm av frisören hon klippte sig hos att det var snyggt isatt!

Har tagit ut dom vid ett tillfälle & satte i nya två veckor senare, så att håret fick vila lite. Hennes hår var inte skadat överhuvudtaget.
  • MissEllie

Som sagt, de jag använder så blir inte håret förstört. Jag behöver inte ens klippa mig då jag tar ut förlägningarna. Men återigen, det är en kvalitetsfråga och en fråga vilken metod de använder vid isättningen.

• artax
    SilverEmma skrev 2010-03-09 14:32:30 följande:
    Min kompis har köpt samma som dig & jag har satt i dom till henne! Skitenkelt om man bara tittar på en bra instuktionsvideo på youtube. Hon har också väldigt tunt hår med föstena syns inte överhuvudtaget, fick t om beröm av frisören hon klippte sig hos att det var snyggt isatt! Har tagit ut dom vid ett tillfälle & satte i nya två veckor senare, så att håret fick vila lite. Hennes hår var inte skadat överhuvudtaget.
    va kul! Ja videon var ju fantastisk! min kompis hade satt i en gång förut men då för flera år sedan och med några ringar av metall som jag fattade det.. jag fattar inte varför jag väntade så här länge med att testa, jag blekte mitt hår ganska mkt sommaren 08 och till hösten så var det färdigt med det, hade hår till brösten typ och det gick av så jag hade typ 3 cm kvar upp på huvudet och lite hockeyfrilla som inte var lika mkt blek som kanske var 5 cm, och det som var kvar var som tunna gummiband typ.. tråkigt! jag hade sparat så länge och allt försvann.. så nu ätnligen är det långt igen!

jag har clips oxå men dom är för mörka för mig, ska köpa i en bättre färg när det kommer ett bra klipp på tradera.. ;)
  • SilverEmma
    artax skrev 2010-03-09 14:47:16 följande:
    va kul! Ja videon var ju fantastisk! min kompis hade satt i en gång förut men då för flera år sedan och med några ringar av metall som jag fattade det.. jag fattar inte varför jag väntade så här länge med att testa, jag blekte mitt hår ganska mkt sommaren 08 och till hösten så var det färdigt med det, hade hår till brösten typ och det gick av så jag hade typ 3 cm kvar upp på huvudet och lite hockeyfrilla som inte var lika mkt blek som kanske var 5 cm, och det som var kvar var som tunna gummiband typ.. tråkigt! jag hade sparat så länge och allt försvann.. så nu ätnligen är det långt igen! jag har clips oxå men dom är för mörka för mig, ska köpa i en bättre färg när det kommer ett bra klipp på tradera.. ;)
    Jag ska själv få såna isatta sen när jag känner mig redo. Min moster är nyutbildad frisör & hon bjuder mig på en hårförlängning som tack för att jag suttit modell för henne på olika prov....pga detta sitter jag numera med en frisyr som jag inte riktigt gillar men en färg som är helt ok...

Tänkte vänta tills ungen är ute bara...så kanske om några veckor.
  • artax
    SilverEmma skrev 2010-03-09 14:50:08 följande:
    Jag ska själv få såna isatta sen när jag känner mig redo. Min moster är nyutbildad frisör & hon bjuder mig på en hårförlängning som tack för att jag suttit modell för henne på olika prov....pga detta sitter jag numera med en frisyr som jag inte riktigt gillar men en färg som är helt ok... Tänkte vänta tills ungen är ute bara...så kanske om några veckor.
    Va kul med en moster som är frisör!! jag är livrädd för att gå till frisören jag har mest blivit ledsen när jag varit där, och det finns ingen gång jag är fulare än när jag sitter där med blött stripigt hår super tunt och med den hemska rocken runt mig som gör att jag ser fet och ful ut och som om jag inte har någon hals.. hahaha!

Spännande med en liten! Blir nog fina bilder om du gör ritkigt långt och tar några snygga pics när bebisen är riktigt liten.. :)
  • SilverEmma
    artax skrev 2010-03-09 14:56:10 följande:
    Va kul med en moster som är frisör!! jag är livrädd för att gå till frisören jag har mest blivit ledsen när jag varit där, och det finns ingen gång jag är fulare än när jag sitter där med blött stripigt hår super tunt och med den hemska rocken runt mig som gör att jag ser fet och ful ut och som om jag inte har någon hals.. hahaha!Spännande med en liten! Blir nog fina bilder om du gör ritkigt långt och tar några snygga pics när bebisen är riktigt liten.. :)
    Ja det är hemskt smidigt att ha en frisör i släkten, hon är även makeup-artist så där finns lite pengar att spara tills man gifter sig.
  • dotty

du kanske kan ha clip ins istället? det har jag. har det dock inte i särskilt mycket eftersom jag egentligen passar bäst i kort hår.. då vilar håret varje natt, du kan själv bestämma om du orkar fixa med det, du behöver inte tänka på att vara försiktig när du tvättar osv och om du sen vill ha en permanent hårförlängning kan du ju klippa isär tränsen och sy in dem i håret istället.

det tar ca 3-5min för mig att sätta i mitt hår och det ser bra ut. jag har dock plasthår så det ser inte sådär sjukt naturligt ut.. men det är ju bara att göra det med riktigt hår istället så ser det nog fresh ut.

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av hårförlängning?