• Pigan

Illamående efter magsjuka. HJÄLP!

Hallå!

Jag hade magsjuka där jag kräktes natten till den 3 mars samt fram till klockan 12 samma dag. Efter det har jag mått så grymt dålig med illamående m.m. som blev bättre med dagarna, men fortfarande mår jag illa. Min fråga är alltså:

Hur länge mår man illa efter en kort men intensiv magsjuka? (Varför jag undrar är därför jag inte har en aning för jag har aldrig magsjuka...)

Tack och hej. :)

• Svar på tråden Illamående efter magsjuka. HJÄLP!
  • The Black Lady

Man kan må illa länge... men köp Bifiform tabletter på apoteket, de innehåller "bra" bakterier som hjälper till att återställa magen efter magsjuka...

• Pigan
    The Black Lady skrev 2010-03-09 15:44:20 följande:
    Man kan må illa länge... men köp Bifiform tabletter på apoteket, de innehåller "bra" bakterier som hjälper till att återställa magen efter magsjuka...
    Tack för ditt svar. Helt klart värt att prova, för nu är jag less att må illa och hålla på att kräkas varje gång jag öppnar kylen. :)
  • Pigan

Någon mer som har tips hur man blir av med illamåendet? :)

• The Black Lady
    Pigan skrev 2010-03-09 15:48:35 följande:
    Någon mer som har tips hur man blir av med illamåendet? :)
    Du kan ju även prova Postafen som finns receptfritt på apoteket som är mot åksjuka... det hjälper mot mitt illamående vid magsjuka....
  • Pigan
    The Black Lady skrev 2010-03-09 15:53:02 följande:
    Du kan ju även prova Postafen som finns receptfritt på apoteket som är mot åksjuka... det hjälper mot mitt illamående vid magsjuka....
    Tack för hjälpen. Om det inte blir bättre snart så får jag nog åka till apoteket.
    Dock så hoppas jag hellre på att det är en graviditet, men jag vet tyvärr att det är från magsjukan.. blä..!
  • Waterlilly

Kan också tipsa om Postafen! Det hjälpte mig enormt då jag var gravid + bakfyllor, migränillamående m.m. Fick det dessutom som supp på sjukhuset, de hjälpte ännu fortare än tabletten om man mår så illa så man inte kan svälja. 

Ingefära är ett välkänt naturmedel, testa tex ingefärs-te :)
  • Pigan
    Waterlilly skrev 2010-03-09 17:10:16 följande:
    Kan också tipsa om Postafen! Det hjälpte mig enormt då jag var gravid + bakfyllor, migränillamående m.m. Fick det dessutom som supp på sjukhuset, de hjälpte ännu fortare än tabletten om man mår så illa så man inte kan svälja.  Ingefära är ett välkänt naturmedel, testa tex ingefärs-te :)
    Tack så hemskt mycket för tipsen! Här ska det prövas om mitt illamående inte går över! :D
Svar på tråden Illamående efter magsjuka. HJÄLP!