• Jenyma

Rätt att ha sex med sina husdjur?

Inspirerad av trådar som "är det rätt att ha sex med sitt syskon" och "är det rätt att ha sex med sitt barn" startar jag nu denna tråd för att se vad som händer.

Vad tycker ni? Rätt eller fel? Varför? Varför inte?
  • Svar på tråden Rätt att ha sex med sina husdjur?
  • Jezamine

Finns bara ett svar.Det är fel.Fler ord är överflödiga.

Avstängd tills vidare
  • Jenyma
    Hannah76 skrev 2010-03-09 16:35:35 följande:
    Nej rätt tycker jag inte att det är, men det är ju lagligt.
    Ja det kan man väl egentligen fråga sig varför det är, när tex incest mellan två vuxna som valt det själva är olagligt. Inte direkt som om man säga att djuret "är ju med på det".. :O
  • Drakfisk

Nej, men detta kommer antagligen att dra igång en jättelång tråd där en viss användare kommer att propagera för rätten till sex med husdjur. Om hon är kvar på FL, dvs.

Jag tycker det är djupt omoraliskt att ha sex med en varelse som inte kan ge sitt medgivande till det, vilket ett djur inte kan.

SKK, Veterinärförbundet, m.fl. stora organisationer som jobbar för djurens välmående har redan i flera år jobbat för en lagändring i denna fråga, förhoppningsvis sker en förändring SNART.

• Jenyma
    Drakfisk skrev 2010-03-09 16:42:16 följande:
    Nej, men detta kommer antagligen att dra igång en jättelång tråd där en viss användare kommer att propagera för rätten till sex med husdjur. Om hon är kvar på FL, dvs. Jag tycker det är djupt omoraliskt att ha sex med en varelse som inte kan ge sitt medgivande till det, vilket ett djur inte kan. SKK, Veterinärförbundet, m.fl. stora organisationer som jobbar för djurens välmående har redan i flera år jobbat för en lagändring i denna fråga, förhoppningsvis sker en förändring SNART.
    Ja jag experimenterar lite med vilka sorts trådar man kan skapa och ändå är det folk som kommer på försvar till dem. Jag är så nyfiken på vad försvar för djursex skulle kunna vara.
  • Drakfisk
    Jenyma skrev 2010-03-09 16:44:37 följande:
    Ja jag experimenterar lite med vilka sorts trådar man kan skapa och ändå är det folk som kommer på försvar till dem. Jag är så nyfiken på vad försvar för djursex skulle kunna vara.
    Det finns/fanns en användare som ansåg att djur, i synnerhet hundar, minsann "kan vara med på noterna"... needless to say så var det som att diskutera med en vägg att försöka diskutera med henne.

Undrar om hon är kvar, om inte så förstår jag varför. Hon fick inte direkt mycket medhåll i sina märkliga trådar, om man säger så...
  • Jenyma
    Drakfisk skrev 2010-03-09 16:49:15 följande:
    Det finns/fanns en användare som ansåg att djur, i synnerhet hundar, minsann "kan vara med på noterna"... needless to say så var det som att diskutera med en vägg att försöka diskutera med henne. Undrar om hon är kvar, om inte så förstår jag varför. Hon fick inte direkt mycket medhåll i sina märkliga trådar, om man säger så...
    Spännande. Vilka var hennes resonemang och vad gjorde hon med sina hundar? :/
  • Drakfisk
    Jenyma skrev 2010-03-09 16:56:24 följande:
    Spännande. Vilka var hennes resonemang och vad gjorde hon med sina hundar? :/
    Du vill nog inte veta det och jag är rädd för anmälningar (hon är även känd för att hon gillar att anmäla inlägg i tid och otid).

Kort sagt: hon var fullt övertygad om att en kvinna och en hund kunde ha ett s.k. romantiskt förhållande, där man tillgodoser varandras behov.

Sen höll hon på och länkade till en massa obskyra sidor som försvarade zoofili också, helknäppt. Veterinärer som anser att zoofili är fel och skadar djuren var inga riktiga veterinärer och att hon minsann visste bäst.
  • Hannah76
    Jenyma skrev 2010-03-09 16:41:47 följande:
    Ja det kan man väl egentligen fråga sig varför det är, när tex incest mellan två vuxna som valt det själva är olagligt. Inte direkt som om man säga att djuret "är ju med på det".. :O
    Det beror på att det hörde under samma lag som gjorde homosexulitet olagligt.

Att det är olagligt mellan syskon är väl nåt gammalt, och är lagligt i de flesta andra länder.
Svar på tråden Rätt att ha sex med sina husdjur?