• Lakrits87

Fjällenkris! Vad göra?

Hela familjen med resp ska åka upp till sälen nästa vecka.
    Nu visar det sig att svärmor har råkat boka med husdjursförbud och vi har ju hunden....
    En vecka ska vi vara borta, alla som brukar vara hundvakt vid behov är med till fjällen.

Ingen i min familj gillar hundar så det är tyvärr inget alternativ.

Vad hade ni gjort? tagit med hunden i alla fall?

Saneringskostnad (om man blir påkommen, är det stor risk?) är 6000:- (?!) bokat via skistar... Tacksam för svar...

Annars ser det ut som att jag får stanna hemma själv en vecka :(

• Svar på tråden Fjällenkris! Vad göra?
  • tamate

ring och prata med dom, min man ligger ofta borta på jobb och hansj obbkompis har alltid med sig sin hund och dom har aldrig problem med att hitta bra boende, spec inte om dom ska hyra en stuga så ring och berätta läget så löser det sig oftast

• Lakrits87

Jag ringt skistar och dom har helt fullbelagt hela veckan, kollade olika andra boenden. Är tydligen privatpersoner man hyr av genom skistar.
    Har ej om/avbokningsförsäkring heller.

Så hon sa att du kan ju chansa och hoppas att det är någon som egentligen inte vill ha djurtillåtet rum som man kan byta med via incheckningen. Men det blir ju lite jobbigt om det inte är det...

Ärligt 40 mil hemifrån med en hund som inte har någonstans att bo?

Jisses. inga hundpensionat tack. litar inte på det...

• Sorbus

Jag skulle i alla fall inte satsa på att ta med hunden och hoppas att jag inte blir påkommen. Väljer man att ha husdjursfritt kan det vara med tanke på allergiker. Inte särskilt trevligt om det kommer någon som inte tål hundar efteråt och tror att de ska kunna bo i en allergivänlig miljö för att de bokat boende med husdjursförbud.

• Lathundarna
    Lakrits87 skrev 2010-03-09 19:00:16 följande:
    inga hundpensionat tack. litar inte på det...
    Du vet om att  man får besöka dem innan man bestämmer sig vart man vill "placera" sin hund va?
  • hmcc

Det är Väääldigt skiftande kvalitet på hundpensionaten, vissa är prutt medan andra är helt fantastiska!

Kolla runt lite

Svar på tråden Fjällenkris! Vad göra?