• supersötasilversara

Skulle någon kunna hjälpa mig? PO.P

Jag ska köpa en skaljacka från Po.P till dottern 4,5 år och är 100 cm lång. Vilken storlek ska jag då köpa hos Polarn och Pyret? strl 104 eller 110? Jag ska beställa via deras hemsida och där är det inga mått. Hon hade strl 98 tills hon var 3,5 år.

Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig att mäta ? Någon som har en strl 104 och/eller 110. Eller bara tips om vilken storlek min dotter ska ha.

Blir så tokig, jag velar och velar om vilken storlek, å ena sidan kan det bli för stort eller för litet!!

• Svar på tråden Skulle någon kunna hjälpa mig? PO.P
  • supersötasilversara
    Dr Mupp skrev 2010-03-10 05:47:38 följande:
    110 hade mina barn i den längden
    Hade dom det i POP's skalkläder? För en hel märken som finns hos H&M, Lindex osv har jag köpt en del kläder i strl 110, men jag upplever Polarns ytterplagg som ganska stora.

Fler tips?
  • SanTan

Min dotter hade PoP förra året och hon var då mer än 100 cm lång. (Hon är nu knappa 115 cm tror jag)

I år har jag köpt en ny jacka till henne från Pop. En rosa/lila skaljacka. Det blev stl 116 då hon fulkomligt badade i stl 122!!!

Hon är väl rätt normalbygd, absolut inte spetsmal!!

Hoppas detta kan hjälpa dig något!

(Jag skulle nog alltså säga stl 104 PoP är väldigt stora!)

• SanTan

Oups! Missade att skriva att hon hade stl 110 förra året!

Min dotter hade PoP stl 110 förra året och hon var då mer än 100 cm lång. (Hon är nu knappa 115 cm tror jag)

• SanTan

Min dotter hade PoP stl 110 förra året och hon var då mer än 100 cm lång. (Hon är nu knappa 115 cm tror jag)

• SanTan

• supersötasilversara
    SanTan skrev 2010-03-12 09:15:00 följande:
    Oups! Missade att skriva att hon hade stl 110 förra året! Min dotter hade PoP stl 110 förra året och hon var då mer än 100 cm lång. (Hon är nu knappa 115 cm tror jag)
    Hur tyckte du att 110 satt bra på henne då? Jag mätte dottern igår och hon var 102 cm. Det känns ju ganska litet med 104 på ett sätt, men polarns ytterkläder brukar ju vara väldigt rymliga.

fler med tips?
  • Guld gossarnas Super Mamma

Mitt råd är att köpa i 110 iaf,de går att dra åt och få till så de sitter jätte bra! Min lille kille är ca 88cm /11kg nu och jag har köpt i 98 åt honom! Finns bild inne under Ludvig mappen här. 

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Triple Trouble

de bytte storlekar på skalkläderna för två år sen, när jag köpte då så var storlekarna stora. Nu är de mer normala i storleken. Det var en popanställd som sa att de nu normaliserat storlekarna. Jag köpte storlek 116 till min dotter, hon är 108 cm. Jackorna går ju att fästa med kardborre i armarna. Byxorna var stora, mest i midjan men 110 var gränsfall.

Svar på tråden Skulle någon kunna hjälpa mig? PO.P