• snorkråka

Vad läser en sex-åring för serietidningar???

Ska hälsa på en kompis som har en pojk som nyss fyllt sex år och tänkte köpa med lite presenter till honom, bla en serietidning. Men vad läser en sexåring??? Tänk om jag köper en Bamse-tidning och han tycker att det är hur töntigt som helst? Hjääääälp!!!

• Svar på tråden Vad läser en sex-åring för serietidningar???
  • Lajkie

Kalle Anka?

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • snorkråka

Var också inne på det! Fast i ärlighetens namn vet jag inte ens om han kan läsa... Men kanske iaf kul att kolla bilder, och det brukar väl vara lite pyssel i dem?

• framsteg

De gånger barn haft med tidning till förskolan har det varit Bamse, Kalle, hästtidning, någon Mumintidning osv. Beror nog på hur barnet är.

Men generellt tror jag både Bamse och Kalle funkar - det är ju faktiskt de som finns hos både läkare och tandläkare så de har nog koll på dem iaf.

• Tuffsan01

Min lillebror är sex år och gillar kalle anka, både att se på bilderna, att någon läser för honom och leksaken som följer med såklart ;)

• polisen

Min sexåriga lillkille vill ha nån tidning där man får en rolig sak med.. sen leker han med den och glömmer tidningen.. dyra små skitsaker.. men han tycker dom är jättekul =) Ibland har jag läst Bamse för honom och den gillar han.

• Ullis 10

Kalle, dinosaur king, pokemon, ben 10 o star wars! Tom o Jerry.

Svar på tråden Vad läser en sex-åring för serietidningar???