• Anonym

Min 9-åring har så liten snopp

Ni som har eller har haft 9-åringar, hur små är/var deras snoppar? Min sons snopp är kanske 4 cm lång. Är det normalt? han är större än nästan alla sina jämnåriga kompisar i övrigt. Jag vill inte fråga honom om hans kompisar har större snoppar så jag vänder mig till er istället. När börjar snoppen växa på en kille? Jag känner att jag har mkt dålig koll på sånt.

Nån som vet?

• Svar på tråden Min 9-åring har så liten snopp
  • Anonym

vet inte. hoppas i tonåren, då min 5 åring har mini!

• Anonym

Och vilken storlek på snoppen tycker ni att de ska ha? De är små fram tills de kommer i tonåren.

Om ni nu ska jämföra så tänk hur små de är på vuxna karlar (i viloläge förstås). Då är det väl ändå inte så konstigt att de är mini på en 9-åring.

• Anonym

Hur kan ni ens bry er om snoppstorleken på era barn?
    Sjukt.

• Anonym (mamma)

Den växer till i samband med puberteten. Ca 4 cm på en nioåring låter alls inte litet, tror knappast mina pojkars varit så stor fast jag har inte direkt tänkt på det. Den är pytteliten före hormonstormen ju, en liten skruv bara.

• Kamikazee

Varför oroa sig? Så länge den fungerar som den ska och han inte har problem med förträngningar så lär det inte vara några problem. Om du vill veta huruvida han kommer vara liten även som vuxen så ta en titt på pappans snopp och försök dra dig till minnes om du har sett din egen pappas nångång. Grabben har fått sina anlag därifrån och kommer troligtvis hamna på samma längd.
    Men jag tycker att när man börjar oroa sig för storleken på sin sons snopp så har könsfixeringen gått väldigt mycket för långt....

Rosa Elicia 070907 kl. 22.11 Nisse BF 20100616
  • Anonym (före detta)

Min f d mans föräldrar gïck visst till doktorn med sonen när han var liten.  De var oroliga att snoppen var för liten.

Första frun berättade det för mig.  Vi undrade om det var för att bevisa att han dög som han förförde alla tänkbara och otänkbara han mötte...

Tagga ner, storleken har ingen betydelse - däremot komplex!

• Anonym
    Anonym skrev 2010-03-09 22:19:37 följande:
    Hur kan ni ens bry er om snoppstorleken på era barn?Sjukt.
    Håller med om att det är sjukt! Vem orkar bry sig om en sån sak egentligen?
  • Anonym (förstående mamma)

helt normalt ! ta det lugnt ! Den kommer att växa

• Anonym (lika)

Min 9-åriga son har också ganska liten snopp i förhållande till sina kompisars. Detta uppmärksammades på BVC redan då han var bäbis (eller typ 1-2 år) och han fick även en hormonbehandling under en period.

Min son har dock ganska mycket underhudsfett runt snoppen (är normalbyggd annars) så den ligger lite "nerbäddad" och förhuden verkar vara lite trång. Han har dock inga besvär av detta.
    Jag oroas inte särskilt över det här men man vill ju såklart inte att han ska få komplex när han blir större.
Svar på tråden Min 9-åring har så liten snopp