• Flutterby

Någon som åkt med på "Thermo Tours" bussresor?

Fick hem ett erbjudande om en resa till bl.a. Vellingeblomman och tyckte det verkar intressant, men när jag försöker kolla hemsidan så funkar den inte. jag ringde dem igår, på ett nummer i Årjäng, men hamnade visst i Norge(det är ett norskt företag). Han skulle ringa mig idag med svar på lite frågor jag hade.

Finns det någon här som åkt med på en sådan resa? Man får ju lyssna på en hel del säljsnack antar jag, men man binder sig väl inte till något köp? Tycker det är skumt att hemsidan inte funkar. http://www.thermotours.no/

Har någon info är jag tacksam.

• Svar på tråden Någon som åkt med på "Thermo Tours" bussresor?
  • Flutterby

Nu ringde de tillbaka och då passade jag på att fråga om hemsidan, den är visst inte riktigt klar än, de håller på med översättning sa den glade norrmannen jag pratade med. Får se om jag "vågar" ta resan. Tar med mig en kompis i så fall.

• Micke I
    Flutterby skrev 2010-03-10 09:07:42 följande:
    Fick hem ett erbjudande om en resa till bl.a. Vellingeblomman och tyckte det verkar intressant, men när jag försöker kolla hemsidan så funkar den inte. jag ringde dem igår, på ett nummer i Årjäng, men hamnade visst i Norge(det är ett norskt företag). Han skulle ringa mig idag med svar på lite frågor jag hade.Finns det någon här som åkt med på en sådan resa? Man får ju lyssna på en hel del säljsnack antar jag, men man binder sig väl inte till något köp? Tycker det är skumt att hemsidan inte funkar. www.thermotours.no/Har någon info är jag tacksam.
    Hej
    Du kan vara helt lugn. Jag är turistbusschaufför och kör ofta åt Thermo Tours. Det är mestadels pensionärer som åker men det skulle vara roligt om även yngre ville resa. Man hämtas på den hållplats som man anmält sig till och reser till någon restaurang någonstans. Där serveras kaffe och smörgås som man lägger en slant för. Sedan får man en demonstration av Thermos produkter och deras huvudprodukt är ullbäddset. När det är klart (tar ca en och en halv till två timmar) serveras man lunch som ingår i priset. Sedan reser man vidare till ett eller två besöksmål till för att avsluta dagen så småningom där man startade. Trevliga resor men ta med en vän om du inte bara vill umgås med pensionärer.
    Att hemsidan inte fungerar beror på att deras huvudmålgrupp oftast inte använder internet och är därför lågprio.
  • mazquE

Fick hem ett erbjudande från de idag. Om en dagstur till Dalslands Älgpark. Vilket jag tyckte verkade väldigt intressant.. Men vet inte om jag vågar.. Det står att det kostar 280 men tycker det verkade väldigt billigt, litar inte riktigt på det :) Men jag vill åka så jag får nog kolla upp det lite mer :) 

Har du åkt på någon tur än, ts? 
  • Flutterby
    mazquE skrev 2010-05-10 13:04:15 följande:
      Har du åkt på någon tur än, ts? 
    Nej, det blev inte så.
  • Knuttelutt

Jag lånar tråden lite då jag har fått samma erbjudande och undrar om det är någon som har åkt på sista tiden? Finns något köpkrav? Ångerrätt m.m.?

Svar på tråden Någon som åkt med på "Thermo Tours" bussresor?