• Snartmami

Snabba svar tack! Airbag?

Det jag undrar är, finns det en passagerar airbag på volvo 940? De påstår att det inte finns någn eftersom det inte står "airbag" på instrument panelen, men man vill ju vara säker!

Någon som vet?

• Svar på tråden Snabba svar tack! Airbag?
  • gimatah

Kolla i medföljande instruktionsbok.

• Joico
    gimatah skrev 2010-03-10 10:31:52 följande:
    Kolla i medföljande instruktionsbok.
    Otroligt korkat förslag. Instruktionerböcker gäller oftast Allmänt över bilmodellerna, inte beroende på ens egen bil. Min instruktionsbok innehåller en hel del finesser som min bil inte har.

Troligen har TS bil inte krockkudde, men man ska inte vara säker. Står det något om airbag nånstans? Öppna dörren och kolla. På transportstyrelsen kan man söka på reg.nr och se om bilen har passagerarkrockkudde, vet dock inte hur säkert det stämmer. Vad är det för årsmodell?
  • Joico
    Jaccan skrev 2010-03-10 20:41:48 följande:
    Jaså, kommer vi med personliga påhopp nu? Trevligt!

Förslaget i Nissan airbag-tråden var ju klart osmart. Man kopplar inte ur en airbag på egen hand (även om det tydligen inte var tanken, men att ens förklara förfarandet...)
  • gimatah
    Joico skrev 2010-03-10 17:41:26 följande:
    Otroligt korkat förslag. Instruktionerböcker gäller oftast Allmänt över bilmodellerna, inte beroende på ens egen bil. Min instruktionsbok innehåller en hel del finesser som min bil inte har.Troligen har TS bil inte krockkudde, men man ska inte vara säker. Står det något om airbag nånstans? Öppna dörren och kolla. På transportstyrelsen kan man söka på reg.nr och se om bilen har passagerarkrockkudde, vet dock inte hur säkert det stämmer. Vad är det för årsmodell?
    Otroligt oproffsigt svar från din sida. I min instruktionsbok volvo S40 står det ett tilläg om specifikt min bil även att motorn är en mitsubishi. Detta kanske är ovanligt men hur ska jag veta att det inte tillhör vanligheten. Dessutom så frågade TS generellt om en bilmodell vovlo 940 vilket inte heller är unikt i sig.
    Så slipa på dina kommentarer nästa gång så kommer du nog längre.
  • Jaccan

Annan:

Jag tycker det var på sin plats med ett """personligt påhopp""".. Alla här är ju så korkade och du vet det mesta om det mesta?

Eftersom du verkade övertygad om att det inte gick att koppla ur en passagerarairbag på Nissan Primera, på grund av vad EN verkstad hade sagt till TS, tänkte jag förklara hur det går till.

Sen om man nu skulle få för sig att göra det på egen hand måste man iallafall ha den lilla gula dosan som ska kopplas in och det får man via en verkstad som garanterat kommer övertala kunden att inte göra det själv, utan lämna det till dom.

Svar på tråden Snabba svar tack! Airbag?