• tilde72

Pampersblöjan ger utslag

Jag har börjat tro att det är Pampersblöjorna som vi använder till lilltjejen som ger henne utslag och röd stjärt. Vi använder annars Libero och där märker vi ingenting. Kan det vara något ämne i blöjan som hon inte tål? Någon här som har liknande erfarenhet?

• Svar på tråden Pampersblöjan ger utslag
  • Annika02

Det är väl nån lotion i dom blöjorna va? Jag kör på Lidls blöjor och dom är görbra.

• Örnie

Alltiettblöjor ger ganska ofta utslag, eftersom de är så täta (tror jag att orsaken var). När det hände mitt första barn fick jag rådet av barnläkaren att använda tygblöjor och därefter hade barnen inga problem i blöjzonen mera.

Om ditt barn bara reagerar på en enda blöjsort, så är det ju tur. Annars var jag helnöjd med vikblöjorna och kan bara rekommendera dem.
  • CJJ

Vi körde på icas blöjor till sonen. D gjorde att han blev väldigt röd i rumpan, sen bytte vi till libero å då blev d bra.

Hade icas blöjor till dottern å hon reagerade inte alls.

• Lantani

Japp pampers ger också sonen röda utslag, speceillt vid resåren. Synd för annars passar de blöjorna super på min smalis. Liberos vanliga är förstora, så vi kör up and go på dagen och coops vanliga på natten.
    Coops är inte lika smidiga som pampers (lite mer papper om man kan säga så), men ganska lik passform tycker jag.

• Nejlika

Min dotter kunde inte ha pampers 3 första blöjstorlekar (de gula paketen). Näten som finns i dessa fastnade i stjärten på henne och hon blev röd och irriterad. Vi kör nu på Libero, Ica och Willys.

• Tate

Båda mina barn har reagerat på Pampers blöjor. Libero funkade bra.

• Ylwis

det kn det säkert vara, tror min son oxå reagerde på de blöjorn

Mamma till Alvyn 051015
  • Myraa

halloj! vi har oxå haft problem med pampers. Våra barn har blivit röd i stjärten av dem och varje gång de bajsade så var hela ryggen full. Fast jag hade "dragit" åt den riktigt och tro mig jag har bytit en del blöjor i min dar! Så jag ratar pampers totalt och vi har kört med libero... Vi provade lidl blöjorna men jag tyckte att bebisen stinker kiss av dem! Och att deras hud känns fuktigare än med libero.

Men de är ju bara min åsikt!

• Ovitrelle79

Hej!

Vår dotter fick oxå utslag av pampers...men Libero är superbra har aldrig ens läckt igenom..!

• Veris

libero är loyionfri. vet inte om fler är det , men ite pampers iaf. passformen tycker jag är lite sisådär på libero. tycker up and go blöjorna är rätt små i storleken.

• Kärleksknop

Mina yngsta  fick vätskande sår av Pampers, helt vansinnigt.

Good girls close their eyes, bad girls gets a blindfold. Some are just blind.
  • mapo51

Sonen reagerade när han var liten när hade Pampers, men nu fungerar de också bra.

Svar på tråden Pampersblöjan ger utslag