• Svar på tråden Har du en Fatboy?
  • Athema

Har inte en själv men min mamma har och dom är vääldigt bekväma att sitta i, hur mysiga som helst. Hon har även en stor fatboy hängmatta och den är supermysig att ligga i på sommarn ute på gräsmattan.

• vindil

Nä... trodde det var för tjocka. Vad är det för fel på en vanlig rispuff?

• La Lola
    vindil skrev 2010-03-10 11:17:33 följande:
    Nä... trodde det var för tjocka. Vad är det för fel på en vanlig rispuff?
    För tjocka?!
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • vindil
    La Lola skrev 2010-03-10 11:18:44 följande:
    För tjocka?!
    Ja. Den tecknade sköldpaddan Elvis hade en sån... och den verkade som en rispuff som man styrkt upp med segeltyg för att även väldigt feta skulle sitta i den. :D Men det kanske är för alla?
  • Athema

Haha, nä jag tror alla viktklasser kan använda den, varken jag eller mamma är tjocka och vi älskar dom :p Vanliga rispuffar är inte lika mysiga, man sjunker som ner på ett mysigare sätt i fatboy än i en rispuff

• MaryD

Säkerligen inget fel alls på en rispuff (saccosäck?), men det är en Fatboy jag är intresserad av.

• La Lola

Saccosäckar ska dessutom inte barn under 3 år sitta i pga kvävningsrisken (de är svårare att ta sig upp ur om de landar på ansiktet i de).

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • MaryD
    Athema skrev 2010-03-10 11:17:01 följande:
    Har inte en själv men min mamma har och dom är vääldigt bekväma att sitta i, hur mysiga som helst. Hon har även en stor fatboy hängmatta och den är supermysig att ligga i på sommarn ute på gräsmattan.
     Ja, jag såg att det fanns hängmattor också, mysigt  
    Har hon en Fatboy Original eller en Junior?
  • vindil
    MaryD skrev 2010-03-10 11:22:49 följande:
    Säkerligen inget fel alls på en rispuff (saccosäck?), men det är en Fatboy jag är intresserad av.
    Just det, ja saccosäck heter det, rispuff äter man :)
  • MaryD
    La Lola skrev 2010-03-10 11:23:38 följande:
    Saccosäckar ska dessutom inte barn under 3 år sitta i pga kvävningsrisken (de är svårare att ta sig upp ur om de landar på ansiktet i de).
    Är inte en Fatboy lika "pösig" och "oregelbunden" som en saccosäck alltså? Kanske finns det åldersgräns även på Fatboy...bäst att jag läser på kanske  
Svar på tråden Har du en Fatboy?