• skånetös78

Hyra bil på Mallorca!

Vi har bokat en resa till Mallorca i sommar och vill hyra bil där ett par dagar.
    Ni som har hyrt bil där, vilka har ni hyrt med och var ni nöjda? Vi kommer ha vår 1,5 åriga dotter med oss så bilstol till henne är ju ett måste. Är det svårt att få tag i bilar med bilstol i?

*Linnea 7/11-08*
  • Svar på tråden Hyra bil på Mallorca!
  • Liafia

KOlla på sajten autoeurope.se dom söker på alla hyrfirmor på Mallorca och man får bra pris. Bilstol bokar man på sajten när man bokar sin bil och det är inget konstigt. Mallorca är ju en minst sagt barnvänlig destination. Dessutom väldigt trevligt och lätt att ta sig runt med bil.

• skånetös78
    Liafia skrev 2010-03-10 18:26:29 följande:
    KOlla på sajten autoeurope.se dom söker på alla hyrfirmor på Mallorca och man får bra pris. Bilstol bokar man på sajten när man bokar sin bil och det är inget konstigt. Mallorca är ju en minst sagt barnvänlig destination. Dessutom väldigt trevligt och lätt att ta sig runt med bil.
    Vad bra, det ska jag göra! Tack!
    *Linnea 7/11-08*
  • Finesse

Det kan ju bli lite svårt eftersom i Europa finns nästan inga sånna bilbarnstolar som vi har i Sverige.. men eftersom jag själv inte varit på Mallorca med barn så vet jag ju inte helt säkert.. men det är ju iaf nåt att tänka på.

Ebba 071228
  • skånetös78
    Finesse skrev 2010-03-10 19:28:06 följande:
    Det kan ju bli lite svårt eftersom i Europa finns nästan inga sånna bilbarnstolar som vi har i Sverige.. men eftersom jag själv inte varit på Mallorca med barn så vet jag ju inte helt säkert.. men det är ju iaf nåt att tänka på.
    Det gör absolut ingenting om stolen är av en annan typ än den vi har hemma. Bara den är godkänd ur säkerhetssynpunkt så nöjer jag mig absolut med det. Har inte tänkt på vad de använder för typ av stolar utomlands faktiskt..
    *Linnea 7/11-08*
  • Finesse
    skånetös78 skrev 2010-03-10 19:39:11 följande:
    Det gör absolut ingenting om stolen är av en annan typ än den vi har hemma. Bara den är godkänd ur säkerhetssynpunkt så nöjer jag mig absolut med det. Har inte tänkt på vad de använder för typ av stolar utomlands faktiskt..
    Kan förklara hur det är.. det är FRAMÅTVÄNDA bilbarnstolar från 10 kg inte som här då det är BAKÅTVÄNDA till 25 kg..

Så visst är dom godkända.. men för den delen inte säkra..
    Ebba 071228
  • skånetös78
    Finesse skrev 2010-03-10 20:04:33 följande:
    Kan förklara hur det är.. det är FRAMÅTVÄNDA bilbarnstolar från 10 kg inte som här då det är BAKÅTVÄNDA till 25 kg..Så visst är dom godkända.. men för den delen inte säkra..
    Aha oki, tack så mycket för hjälpen, då vet vad skillnaden är iallafall, hade faktiskt ingen aning om det!
    *Linnea 7/11-08*
  • Finesse

Ta t.ex. Britax.. välkänt märke i Sverige med stolar till 25 kg, bakåtvända.. men i Spaninen..

Forward facing seats for pre-school children.
    Maximum safety combined with maximum comfort.

9-18 kg...

www.britax-roemer.com/car-seats

Ebba 071228
  • skånetös78
    BymBym skrev 2010-03-10 20:09:48 följande:
    Vi tog med våran egen. Funkade bra
    Ja det skulle man ju faktiskt kunna göra, hyr vi bilen direkt på flygplatsen så är det ju inga problem! Vad bra!
    *Linnea 7/11-08*
  • Finesse
    BymBym skrev 2010-03-10 20:09:48 följande:
    Vi tog med våran egen. Funkade bra
    Fast då måste jag säga att tänk på hur dom kastar omkring saker när det ska in i flygplanet.. och en bilbarnstol får inte ens tappas i golvet.. då måste man kassera den..
    Ebba 071228
  • skånetös78
    Finesse skrev 2010-03-10 20:14:30 följande:
    Fast då måste jag säga att tänk på hur dom kastar omkring saker när det ska in i flygplanet.. och en bilbarnstol får inte ens tappas i golvet.. då måste man kassera den..
    Men man kan väl ha den som handbagage, eller är jag helt ute och cyklar nu kanske?
    *Linnea 7/11-08*
  • skånetös78
    skånetös78 skrev 2010-03-10 20:20:11 följande:
    Men man kan väl ha den som handbagage, eller är jag helt ute och cyklar nu kanske?
    Hmm..verkar inte som man kan det..då får vi tänka ut nåt annat..
    *Linnea 7/11-08*
  • BymBym
    Finesse skrev 2010-03-10 20:14:30 följande:
    Vi checkade in det som specialbagage och det ska de vara mer försiktiga med. Man får ju hoppas att det är så. Sen vet man vet ju inte hur barnstolarna som man hyr är heller....
  • Finesse
    BymBym skrev 2010-03-11 19:17:22 följande:
    Vi checkade in det som specialbagage och det ska de vara mer försiktiga med. Man får ju hoppas att det är så. Sen vet man vet ju inte hur barnstolarna som man hyr är heller....
    Nej just därför är jag i Sverige :P
    Ebba 071228
  • skånetös78
    BymBym skrev 2010-03-11 19:17:22 följande:
    Ja de borde ju vara mer försiktiga med specialbagage tycker jag! Men vi får se hur vi gör när det närmar sig, ska inte åka förrän till sommaren så vi hinner fundera lite på en bra lösning
    *Linnea 7/11-08*
  • evaoregon

Om ni bokar egen plats åt dottern så kan hon sitta i bilbarnstolen på flygplanet.  Det är också en lösning!

Svar på tråden Hyra bil på Mallorca!