• Dixxi

Ni som äter Johannesört för depression

Äter ni p-piller också? Har hört att man inte ska detta samtidigt för det slår ut p-piilernas effekt. Jag har borjat äta HYpermin ett johannesört preparat. Har kännt mig smått deprimerad rätt så länge och vill testa med naturpreparat först.

Någon som har erfarenhet?

• Svar på tråden Ni som äter Johannesört för depression
  • Sencha

Ja, jag har ätit den kombinationen innan det blev allmänt känt att johannesört påverkar p-pillren. För snart tio år sedan.

Jag blev aldrig gravid under den tiden. Däremot fick jag under en period väldigt ont i äggstockarna, och det hittades en (eller ett par?) cystor. Läkaren hävdade att jag hade endometrios. Jag fick sedan äta p-piller utan uppehåll för att bli av med cystorna. Sedan slutade jag med både p-piller och johannesörtspreparat. Har aldrig mer haft dessa problem. Jag trodde redan då, och tror fortfarande, att orsaken var kombinationen av dessa medel. (Läkaren trodde inte det. Hans inställning var att alla naturmedel är helt verkningslösa - trots att jag hade med utskrifter från seriösa källor typ läkemedelsverket.)

Varning för ras Gå så försiktigt du kan Inga tanklösa menlösa ord Ingen felaktig fras (LW)
Svar på tråden Ni som äter Johannesört för depression