• helahelena

vad heter Escadaparfymen???

Hjälp, ska köpa en ny parfym till min väninna i flyttpresent. Vet vilken hon vill ha, har försökt fiska fram vad den heter men hon vet inte själv, den är ganska gammal.Har kollat i olika butiker men inte sett flaskan...Hoppas nån här kan hjälpa till! Korken är guldfärgad och flaskan rödrosa. Runt korken står det ESDADA med stora bokstäver med hjärtan emellan... Vill så gärna ge henne den som ett minne eftersom hon flyttar 60mil bort från mej...

• Svar på tråden vad heter Escadaparfymen???
  • Nathalie009

escada gör tyvärr många parfymer som sen inte finns mer. DÄremot gör dom snarlika som luktar nästan likadant. Och om det är den jag tänker på, så fanns den för flera år sen och den finns inte kvar vad jag vet.
    Men gå in på parfym.se o kolla där

People are strange.
  • helahelena

ja, flaskan ser exakt lika dan ut, men andra färger...typiskt!!! tack för svaret iaf!

• Nathalie009

annars luktar Britney spears parfym likt den gamla escada parfymen .. :) Har den hemma men minns inre vad den heter, den ör rosa o rund flaskan iaf :)

People are strange.
  • FrökenLarsson

Det kanske kan var Escada rockin rio som ser ut som på länken under.
    http://www.parfumsraffy.com/women/rockinrio.html

En annan sak som jag har för mig är att dom ändrar flaskans utseende varje år. Alltså samma doft i samma modell fast andra färger. Jag vet att Rockin rio och sunset heat doftar likadant och har likadana hylsor men andra namn. Hänger du mer?

• Nathalie009
    FrökenLarsson skrev 2010-03-11 22:31:12 följande:
    Det kanske kan var Escada rockin rio som ser ut som på länken under. www.parfumsraffy.com/women/rockinrio.html En annan sak som jag har för mig är att dom ändrar flaskans utseende varje år. Alltså samma doft i samma modell fast andra färger. Jag vet att Rockin rio och sunset heat doftar likadant och har likadana hylsor men andra namn. Hänger du mer?
    ja , den däer är itne orginalet, det fanns en ännu äldra, som såg mer neutral ut o luktaden godare :) Men flaskan ser ut precis så. Men den första luktade godast. Fattar itne varför de gjorde massa nya efter den dom luktade inte ens lika gott :S märkligt
    People are strange.
  • Nathalie009

Nej, men jag tycker inte alls de luktar likadant. De luktar snarlikt, men inte samma..

People are strange.
  • helahelena
    FrökenLarsson skrev 2010-03-11 22:31:12 följande:
    Det kanske kan var Escada rockin rio som ser ut som på länken under. www.parfumsraffy.com/women/rockinrio.html En annan sak som jag har för mig är att dom ändrar flaskans utseende varje år. Alltså samma doft i samma modell fast andra färger. Jag vet att Rockin rio och sunset heat doftar likadant och har likadana hylsor men andra namn. Hänger du mer?
    tusen tack!!! den är det!!!
  • FrökenLarsson
    helahelena skrev 2010-03-13 10:43:25 följande:
    tusen tack!!! den är det!!!
    Ingen fara. Har haft den själv så jag antog att det var den du menade :)

Nathalie009: Du har säkert rätt. Jag har egentligen inte tillräckligt med kunskap för att kunna uttala mig på den fronten. Den har en väldigt speciell doft så det är nog lätt att tro att dom luktar likadant. Vet du vad den första hette? Var det den du länkade till längre upp?
  • Nathalie009
    FrökenLarsson skrev 2010-03-13 14:10:34 följande:
    Ingen fara. Har haft den själv så jag antog att det var den du menade :) Nathalie009: Du har säkert rätt. Jag har egentligen inte tillräckligt med kunskap för att kunna uttala mig på den fronten. Den har en väldigt speciell doft så det är nog lätt att tro att dom luktar likadant. Vet du vad den första hette? Var det den du länkade till längre upp?
    Ja jag vet exakt för jag köpte den 1a och det finns ingen nu som luktar som den. Jag köpte den första 2001. Nej det var inte den jag länkade, den finns inte nånstans den jag hade. Bara liknande. Men flaskan ser precis likadan ut bara färgen som va annorlunda. O lukten :P
    People are strange.
  • Elsakling
    Nathalie009 skrev 2010-03-13 19:10:14 följande:
    Ja jag vet exakt för jag köpte den 1a och det finns ingen nu som luktar som den. Jag köpte den första 2001. Nej det var inte den jag länkade, den finns inte nånstans den jag hade. Bara liknande. Men flaskan ser precis likadan ut bara färgen som va annorlunda. O lukten :P

Menar du kanske "Sexy Graffitti"? Den såldes 2001 eller 2002 och var helrosa.
  • Nathalie009
    Elsakling skrev 2010-03-16 19:56:41 följande:
      Menar du kanske "Sexy Graffitti"? Den såldes 2001 eller 2002 och var helrosa.
    JA så hette den!!! Precis.. Sexy graffitti.. .Den lutkade så gott.
    People are strange.
  • k a t t a

De gör en sommardoft varje år och dofterna brukar likna varandra. Flaskan ser likadan ut men ändrar färg. Min favorit hette Tropical Punch och kom 2001 tror jag...

• Elsakling
    Nathalie009 skrev 2010-03-17 20:48:19 följande:
    JA så hette den!!! Precis.. Sexy graffitti.. .Den lutkade så gott.
    Va skoj att du också tycker det. Jag har faktiskt en oanvänd sådan parfym liggandes i badrumsskåpet. Fortfarande inplastad kartong och oanvänd. Var en examenspresent som jag fick när jag tog min ssk-examen 2002. Jag hade redan en som jag använde så jag öppnade den aldrig o nu har jag hittat den. Jag har luktat på i princip alla Escadas säsongsdofter efter denna och har fortfarande inte hittat någon som slår den. Enligt mig är det det den godaste doften någonsin och då jämför jag även med t.ex. Clean som jag använder nu
  • Nathalie009
    Elsakling skrev 2010-03-17 22:13:48 följande:
    Va skoj att du också tycker det. Jag har faktiskt en oanvänd sådan parfym liggandes i badrumsskåpet. Fortfarande inplastad kartong och oanvänd. Var en examenspresent som jag fick när jag tog min ssk-examen 2002. Jag hade redan en som jag använde så jag öppnade den aldrig o nu har jag hittat den. Jag har luktat på i princip alla Escadas säsongsdofter efter denna och har fortfarande inte hittat någon som slår den. Enligt mig är det det den godaste doften någonsin och då jämför jag även med t.ex. Clean som jag använder nu
     Precis! Alla andra har luktat gott och liknande men det har alltid fattas något! Den luktade godast :)

jag har alltid undrat varför dom har gjort nya liknande när dom endå inte luktade lika gott :S
    People are strange.
Svar på tråden vad heter Escadaparfymen???