• Christina80

Absolut torr - snälla nån som vet???

Jag skulle sätta igång i kväll med apotekets absolut torr mot mina hemska svettningar.
    På apoteket sa de att man skulle dutta lite, på lappen framgår inte hur mycket.

Ni som använt den - hur mycket tar man, täcker man armhålan??

Jag har duttat lite men vågar inte ta för mycket, verkar ju starkt.

Hjälp!

• Svar på tråden Absolut torr - snälla nån som vet???
  • emelillen

det är nog ganska olika...
    ibland hjälper det med lite och ibland får man ta lite mer...

ju mer du tar desto mer kliar det dock. blev helt galen på natten när jag hade tagit för mycket. kör med en deo som heter bats nu istället. :)
  • längtan87

man kan dra några streck som med en deodorant som täcker armhålan, men sen brukar jag torka bort lite genom att dutta med papper. fast det gör riktigt ont sen innan man lyckas somna tycker jag. sticker och har sig..

• Christina80

Tack för svaren.

Bats funkar inte, tyvärr. Jag har fått ta till det tunga artelleriet nu ; )

Jag nöjer mig med mina duttningar då och duttar lite imorgon oxå, så får huden kanske lite chans att vänja sig.

• Nattviolen

Det är viktigt att man är helt torr i armhålan innan man tar på absolut torr annars kliar det utav bara h:e.

Jag brukar ta lite talk/barnpuder i armhålan efter tvätt så att det blir helt torrt. Funkar bra. Jag tar på som en deo fast lite större yta.

Absolut Torr fräter på kläder, så sov i en gammal t-shirt eller så, för efter några tvättar i maskin efteråt kan det bli stora hål i armhålan på kläderna.

Svar på tråden Absolut torr - snälla nån som vet???