• Anonym (Bostadslös)

Lägenhet i västerås betalningsanmärkningar?

Är i desperat behov av en lägenhet i Västerås!
    Har tyvärr en del betalningsanmärkningar i bagaget (gäller EJ hyresskulder), den SENAST tillkomna är två år gammal vid det här laget. Tror jag har plöjt igenom varenda bostadsbolag och söker hela tiden med minimalt hopp, men försöka kan man ju alltid.

Funderar nu över två bostadsbolag specifikt; Aroseken och bovista
    Är det någon med betalningsanmärkningar som fått hyra hos dessa och vet hur deras policy ser ut inför anmärkningar? Finns det annars någon annan hyresvärd att rekommendera som inte är omöjlig när det kommer till anmärkningar?

Alla tips är välkomna!

• Svar på tråden Lägenhet i västerås betalningsanmärkningar?
  • ebbiesmamma

Hej du kan ta över min lägenhet inlyttningsdatum 1 Augusti. De byr sig ej om anmärkningar. Mejla mig så tar jag ditt nr. i flyttarden sista. gideonbrg

• Dripknot

TS

Har du provat Akelius? Min bror bor i en av deras lgh och han har en del fina anmärkningar (Ej hyresskulder) också. De lyssnade på han och hans familj, de åkte ner direkt till deras kontor och pratade med dem personligen. De fick en 4:a på 100m2 där rätt omgående.

Ring Akelius!

Mimer kan du också prova, tror dock att de är ganska hårda.

Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • ebbiesmamma
    Dripknot skrev 2010-07-19 13:54:14 följande:
    TS

Har du provat Akelius? Min bror bor i en av deras lgh och han har en del fina anmärkningar (Ej hyresskulder) också. De lyssnade på han och hans familj, de åkte ner direkt till deras kontor och pratade med dem personligen. De fick en 4:a på 100m2 där rätt omgående.

Ring Akelius!

Mimer kan du också prova, tror dock att de är ganska hårda.
    Fast de tar emot de med anmärkningar med ibland
  • Anonym

Jag ska flytta nu första augusti, bor hos mimer och både jag och sambon har anmärkningar, men ändå fick vi kontrakt på radhus, också det hos mimer. Trodde det var helt kört, har sökt fyror i ett år nu. Så helt omöjligt verkar det ju inte vara.

• Dripknot
    ebbiesmamma skrev 2010-07-19 14:21:44 följande:
    Fast de tar emot de med anmärkningar med ibland
    Ja kanske är det så.. Fast jag flyttar i okt-nov till en villa med min pojkvän så mina dagar i min  lägenhet längst upp i mitt hyreshus är räknade :) Totalrenoverar villan okt-dec med nytt kök, nya badrum, nya golv inkl marmorgolv i entrén sen flyttar vi in när det är klart!

Säger upp min lägenhet sista september, sen bär det av! *längtar*
    Det krävs inte mycket av en kille för att bli pappa, men det krävs en riktig man för att vara en far.
  • steffo01
    ebbiesmamma skrev 2010-07-19 10:44:27 följande:
    Hej du kan ta över min lägenhet inlyttningsdatum 1 Augusti. De byr sig ej om anmärkningar. Mejla mig så tar jag ditt nr. i flyttarden sista. gideonbrg

Hej sitter och läser ditt svar, sitter i samma båt som han du svarade. Vilken hyr du utav?
    Tror du att det finns en chans att få hyra något där,,du kan maila mig på ago-bra@hotmail.com

Med vänlig hälsning Steffe    
Svar på tråden Lägenhet i västerås betalningsanmärkningar?