• Anonym

är jag nymfoman??????

hej jag undrar vars gränsen till nymfoman går. Jag har alltid varit väldigt sexuell och passionerad av mig. Men många säger till mig att du måste vara nymfoman och min kille säger att jag har sjukt öveerdriven sexlust och att jag måste vara nymfoman. Är det någon som vet.

Så här är de. En vanlig dag vill ha sex minst en gång om dagen om min kille palla så gärna två eller tre gånger. Sen beronde på hur mycke han pallar så fixar jag de i snitt själv så jag får fyra orgasmer på egen hand. Jag går o fantiserar om sex till och från hela tiden. Men dock om jag går upp i vikt så minskar min sexlust till ca 3-4 ggr i veckan och onani några orgasmer om dagen men när jag är smal så ökar lusten till de normala igen. Min kille tror att jag är nymfoman han säger att de jag totalt överdriven sexlust stämmer de kan jag verkligen vara nymfoman eller är min sexlust normal???

• Svar på tråden är jag nymfoman??????
  • Anonym

En kille som vill ha sex 1-3 ggr dagligen och onanera flera ggr på det, "anklagas" väl aldrig för att ha överdriven sexlust?

Jag tycker inte du verkar överdriven. Men du har en stark sexlust och det tycker jag du ska vara glad över! Så länge du mår bra över det. Inget att skämmas för eller låta sig tryckas ner över..
  • natalie05

visst har du stark lust;) du e typ mÅÅNga killars drömtjej. tänk på DEEET.

• Anonym (Dr Phil)

Så länge din sexlust inte ställer till problem för ditt övriga liv skulle jag anse att den är helt normal och hälsosam.

Att du gillar att ha sex med din kille och att onanera är helt naturligt.

Men exempelvis om du skulle tacka nej till att träffa kompisar för att du måste vara hemma och onanera, då skulle jag anse att du har problem.

Vilket i sin tur kan botas med KBT.

Men så verkar det ju inte vara i ditt fall.

• Pentagram

Nymfomani är överdriven sexlust och var gränsen för överdriven går kan man diskutera i all oändlighet - det är ingen professionell diagnos om man säger så utan snarare något som ligger i betraktarens öga...

• Anonym

men skulle de betraktas som att jag är nymfoman eller överdriven sexlust eller normal sexlust???

• Anonym (nymfa med tre)

jag har tre män, för min man orkar inte bara hålla på....
    okej i vårt öppna förhållande och så härligt för mej,,,,
    skit jobbigt när mina älskare är upptagna och min man inte vill...

ca arton samlag per vecka....

• Rakad Apa

Jag tycker att du verkar en hög sexdrift, men du är nog knappast en nymfoman.
    Önskar att min tjej hade samma sexdrift som dig, hehe {#lang_emotions_dreamer}

• oakam

Du har inte sagt hur gammal du är och det spelar stor roll. Alla i viss ålder har mycket lust till sex och hur mycket kan det variera individuellt men mer än gång per dagen. Om du är över 45 och har sådan lust är det säker tillhör inte varje dag annars ta det lugnt snart försvinner det.Demon

• Anonym (KM)
    oakam skrev 2014-09-25 06:34:04 följande:

Du har inte sagt hur gammal du är och det spelar stor roll. Alla i viss ålder har mycket lust till sex och hur mycket kan det variera individuellt men mer än gång per dagen. Om du är över 45 och har sådan lust är det säker tillhör inte varje dag annars ta det lugnt snart försvinner det.Demon

Efter 40 minskar fertiliteten. Hos många kvinnor framkallar det ökad sexlust ett slags kompensation för att det ska bli samma chans till befrukning.
    Anonym skrev 2010-03-11 09:43:03 följande:

En kille som vill ha sex 1-3 ggr dagligen och onanera flera ggr på det, "anklagas" väl aldrig för att ha överdriven sexlust?

Jag tycker inte du verkar överdriven. Men du har en stark sexlust och det tycker jag du ska vara glad över! Så länge du mår bra över det. Inget att skämmas för eller låta sig tryckas ner över..
    Det är helt normalt. Det är trots allt bara 1 - 2 gånger på morgonen 1 - - 2 gånger på kvällen samt ev något annat tillfälle. Så vill jag leva mitt liv.
Svar på tråden är jag nymfoman??????