• myloveangel

Resa till Grekland med småbarn...tips välkomna

Hej!

Vi funderar på att åka till grekland nästa sommar. Kommer då ha 2 barn en som nyss fyllt 1 år och en som blir 4. Ingen av oss har någon erfarenhet av just Grekland så vi vill gärna få tips på bra ställen/hotell. Gärna billiga{#lang_emotions_laughing}(om man nu kan hitta det i Grekland) Vi är nog mest intresserade av att hitta ett barnvänligt hotell. Blir nog inte så mycket sightseeing med 2 småbarn och mitt i sommaren. Hade gärna åkt just innan sommaren som vi gjorde sist men denna gång har vi ingen möjlighet till det....

tack på förhand....

• Svar på tråden Resa till Grekland med småbarn...tips välkomna
  • frökenur

Korfu, Agios Georgios. Vi bodde på ett jättebra hotell, Likithos. Trevliga, bra restaurang, bra pool, inte nära någon väg. Gångavstånd till stranden. "Staden" är inte så stor, en gata med restauranger och små butiker. Rekommenderas absolut för barnfamilj. Endast ca 40min transfer från flygplatsen.

• IWantCookies

Vi var på Kreta, Almyrida när gumman var 2 år. Det var ganska nära flygplatsen (skönt med relativt kort transfer) och det var med Apollo vi åkte. Ett mycket litet ställe men underbar strand, fin pool med tak över och lugn och mysig atmosfär. Tyckte det var jätteskönt med tak över poolen så man slapp oroa sig så mycket för solen. Tror hotellet hette Almyrida Beach, och vi bodde i lägenhetsdelen så vi kunde göra egen mat ibland och koka välling på kvällarna. Enda jag inte gillade var maten där, men jag är inget fan av grekisk mat öht. Fanns en pizzarestaurang som hade rimlig och riktigt god stenungnsbakad pizza, annars var det inte så många andra restauranger att skryta av.  

Sol 070715 och Palten BF 101206
Svar på tråden Resa till Grekland med småbarn...tips välkomna