• Anonym (48/50)

Tjockisar - var f*n hittar ni era kläder?

Ni som drar klädstorlek 48-52, var hittar ni någorlunda ok kläder???

Liten och fet som jag är, 160 cm lång och med 35 kg's övervikt kan jag för allt i världen inte hitta saker som sitter och ser någorlunda ok ut så man slipper skämmas.

Jag använder samma tradiga klädkombination, oftast tajts/byxor och tunika - men ser andra tjocka som lyckas se riktigt bra ut och ha snygga moderna kläder och som varierar sin klädsel - var hittar ni era kläder???

Framför allt nu, när jag tagit tag i min vikt och vill träna och gå ner - ja då möts man av nästa problem - det finns INGA träningskläder att köpa som jag kan ha (utom typ mysdress och det vägrar jag gå ut i)!

Är det så himla svårt att hitta en lite sportigare jacka, och träningsbyxor som inte skäms för sig i storlek 48-50???

Var hittar ni andra era kläder som ni är nöjda med?

• Svar på tråden Tjockisar - var f*n hittar ni era kläder?
  • Mamma Bönan

Handlar mycket på KappAhl och Lindex.
    Via postorder blir det en del från ellos och hm.
    På Ellos har de faktiskt en hel del riktigt snyggare kläder i större storlekar, mycket bra stora klädesmärken har dem.

Är inte säker på hur det är med större strl i träningskläder doch (jag kör med "mysdress" från ellos :)    )

Vad jag hört av vänninor ska laredoute ha fina kläder med...

Lycka till!

• Anonym (XXX)

Ellos, Cellbes, Catalog, BonPrix, Kaphal, Lindex, Fanny,

Sen kan man hitta Nya kläder på Tradera & Ebay.
    hahaha.... vill ju inte tipsa om dom ställena för där handlar jag ju.  

• Anonym (48/50)
    Mamma Bönan skrev 2010-03-11 14:22:08 följande:
    Handlar mycket på KappAhl och Lindex.Via postorder blir det en del från ellos och hm.På Ellos har de faktiskt en hel del riktigt snyggare kläder i större storlekar, mycket bra stora klädesmärken har dem.Är inte säker på hur det är med större strl i träningskläder doch (jag kör med "mysdress" från ellos :)    )Vad jag hört av vänninor ska laredoute ha fina kläder med...Lycka till!
    Ellos och Laredoute har jag tittat igenom på alla sätt, men jag gillar inte deras kläder. Beställde hem både lite vardagskläder därifrån samt träningskläder men antingen har de slut på storleken jag behöver eller så ser det inte klokt ut...

KappAhl och Lindex borde jag kanske kolla upp lite mer.

Just träningskläderna är det stora problemet just nu - hittar för allt i världen inte ett par (icke mjukis ) byxor som jag kan ha och gå i ute och en sportjacka...
  • Anonym (48/50)

Vad tycker ni om Bonprix kvalité? Är ni nöjda med deras produkter?

Jag beställde ett par byxor därifrån en gång och de byxorna har avskräckt mig från att handla mer - extremt taskig kvalité och lika så passform...

• scharlotta
    Anonym (48/50) skrev 2010-03-11 14:25:00 följande:
    Just träningskläderna är det stora problemet just nu - hittar för allt i världen inte ett par (icke mjukis ) byxor som jag kan ha och gå i ute och en sportjacka...
    Jag kanske framstår som korkad nu, men vad är skillnaden mellan träningsbyxor och mjukisbyxor? {#lang_emotions_dreamer}
  • Bestla

Jag fick en halens katalog med posten igår och där hade de annonser för att de skulle ha större storlekar om man kollar på webben. Nu har jag inte gjort det då jag inte drar så pass stora storlekar, men det kan väl vara värt att kolla upp? De brukar ju ha sjysst kvalitet på kläderna iaf.

• Anonym (Melinda)

Jag har lyckats hitta ett par snygga träningsbyxor (i sånt tunt, lite frasigt polyestermaterial) på KappAhl.
    De brukar komma in med vårkollektionen (jag har köpt samma typ av byxor tre år i rad nu).

• Anonym (Fellow tjockis)

Jag hittade mina träningskläder på Stadium eller Intersport och jag drar 48-50. De hängde bland de vanliga kläderna och var i storlek XL. Tänk på att träningskläder ofta ska sitta lite tajt och att de är väldigt stretschiga (hmm, skum stavning där).

Utbudet av träningskläder är ofta inte så stort, men de brukar ha minst en variant. :)
    För andra kläder rekommenderar jag KappAhl, de har massor av bra saker. De har dock en hel del tält också, så det gäller att välja rätt. De har bland annat "MagicJeans" som jag tycker sitter jättebra, utan att åka av rumpan hela tiden. ;P
    Lycka till! 
  • refreshed

Lindex, H&M, Zizzi (lite dyrare märkte med ett fåtal butiker), Ellos, Haléns, Kapp Ahl,
    och Bon á part som har lite mer bohemiska kläder eller vad man ska säga.
    Beställde dom här jeansen där i från och jag tyckte dom var jättebra, är vanligtvis en 48 men fick skicka tillbaka och byta till en 46, dom finns upp till storlek 52.

Bäst toppar, linnen skjortor..överdelar överlag har Lindex helt klart. Bäst är det på våren/sommaren sen på höstern/vintern har dom flesta affärerna bara skit tycker jag! Haha, just då när man känner sig extra fet av alla grådaskiga kläder.

Hoppas det var till någon hjälp...

Lycka till!

Svar på tråden Tjockisar - var f*n hittar ni era kläder?