• Hoppentoss

Hjälp. Hur skapar man en rullista i word?

Hej! Jag har fått den nya word och allt ser annorlunda ut. Jag skulle behöva skapa en rullista i worddokument. Finns det någon som kan hjälpa mig? Desperat behov då jag håller på skapa en mall till jobbet.

• Svar på tråden Hjälp. Hur skapar man en rullista i word?
  • Teskedsmamman

Rullista??? Den kommer ju automatiskt när du gör sidbrytning t ex... den kommer om behovet av rullista finns, om du inte menar den som är ute i kanten så kanske du får precisera dig lite....

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • inze

Om du menar typ formulär så sök i hjälpen (?) så kommer det upp en hel del som säkert kan vara till hjälp.

• Hoppentoss

Hej!

Jag menar så här...

Om man tillexempel har en  blankett som är en mall som andra skall fylla i kan man välj Kryssrutor och man kan välja textruta  och man kan välja en rullalternativ med många olika alltinativ.  Den som fyller i blanketten får ett pil och trycker han/hon på pilen så kommer alternativen upp.

Hoppas ni förstår..

När jag tittar på hjälpen  "översättaren 2 Så säger den att det inte finns på 2007 men på 2003
    Dom kan ju ej försämrat programet?

• Hoppentoss

Hej...nu är det löst..Tack för hjälpen alla...

Man måste gå in på Windowsloggan och plockafram en flik till...
    Nä den var en slump att jag hittade..

Men men....när man väl hittat den som finns den ju alltid där.

• Hoppentoss

ja så gör man...men hitta fliken utvecklaren om du kan Den var väl dold.

Kramis..

inze skrev 2010-03-11 22:11:14 följande:
    Jag tror att det ska fungera och att det står samma sak som i hjälptexten här:office.microsoft.com/sv-se/word/HA10030746105...Men håller med om att inte verkar det lika lätt som tidigare (vilket det kanske är när man väl förstår hur man ska göra)  
  • inze
    Hoppentoss skrev 2010-03-12 12:41:53 följande:
    ja så gör man...men hitta fliken utvecklaren om du kan Den var väl dold.Kramis..
    Jag hade min flik framme men jag tycker det var krångligare att få till det som man vill än i tidigare versioner.
  • Hoppentoss
    inze skrev 2010-03-12 13:40:23 följande:
    Jag hade min flik framme men jag tycker det var krångligare att få till det som man vill än i tidigare versioner.
    Konstigt att det är olika inställningar från början.  Det är nog företaget som valt inställningar från början.

Jag är himla glad att jag hittade knappen.

Jag tycker i och för sig att rullistan inte ser lika dan ut som dom gjorde förr, den syns mest om man drar pilen över den. Men det är ok iallafall.

Krångligare är det verkligen i vissa lägen.

Tack för din hjälp.  
Svar på tråden Hjälp. Hur skapar man en rullista i word?