• Fru Bäck

Emmaljunga Scooter 2.0

Är sugen på en EL Scooter 2.0 och ska till Barnens hus imorgon för ett eventuellt köp.Är sugen på att höra andras åsikter om denna vagn.För o nackdelar osv.
    Är även sugen på lite tips om andra vagnar i liknande storlek och prisklass {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Emmaljunga Scooter 2.0
  • eec82

De liknande är ju brio race, teutonia timmy, brio spin.

Bra mellanvagn om man vill ha en lite smidigare än de man oftast har för nyfödd.
    Inte ullt liggläge men vilogläge. Beror väl på hur gammalt barnet är som ska ha vagnen. Embart framåtvänd. Men de vet du givetvis. :)

Annars en prisvärd fin vagn.

• Singoalla

Hej!

Jag har precis varit i "köpa vagn-svängen" och jag har provat emmaljungas scooter, Teutonias timmy, funderat på en brio race men blivit SÅLD på kronans sulky! Vår dotter är 1 år och 10 månader, ett normalt stort barn -absolut inte stor.
    Scootern : För trång över bygeln, för kort sufflett, och aningen för stor ihopfällt - annars en superfin vagn som är skön att köra. Bra fickor som är lätttillgänglig när an kör vagnen. Bra koll eftersom det är en lucka i sufletten som man ser barnet genom. 
    Timmyn: Fulare, men längre sufflett och bättre bygel-man kan ta av den, och även om den sitter på så är den rymligare än scootern. Det var något som inte kändes lika "skönt" i att köra den här vagnen, men jag måste nog säga att den i princip är likvärdig med scootern. Det stora minuset är att den är kort i ryggen, vår tjej kändes redan för stor!
    Brio Race: Verkade som det självklara valet, men den hade ej fullt liggläge, och sufletten kändes kort. Har dock inte provat den utomhus.
    Kronans sulky : Så snygg! Stilren, snygga luftdäck, fullt liggläge, tillfredställande stor suflett och inbyggt myggnät. Dessutom väldigt liten och kompakt ihopfälld. 
    Jag har verkligen varit irriterad på alla vagnar ska jag säga, varit så SUR på att man inte kan få "allt i ett" så att säga, men jag tror nu att jag hittat vagnen som har det jag vill ha. Vi var och kollade "live" på en igår, och idag tänker vi beställa en. Den kommer senast inom en vecka, så när jag väl är ute och kör med den kan jag ge ett rättvist omdöme, men jag kan inte tänka mig att den inte är bra där också. 
    Hoppas det här kan hjälpa dig något! 
    Hälsningar "barnvagns -nörd"
  • Singoalla
    eec82 skrev 2010-03-11 21:04:12 följande:
    De liknande är ju brio race, teutonia timmy, brio spin. Bra mellanvagn om man vill ha en lite smidigare än de man oftast har för nyfödd. Inte ullt liggläge men vilogläge. Beror väl på hur gammalt barnet är som ska ha vagnen. Embart framåtvänd. Men de vet du givetvis. :) Annars en prisvärd fin vagn.
    Det är visst fullt liggläge i den. Likaså i Timmyn. Däremot inte i brio race.
  • eec82
    Singoalla skrev 2010-03-11 21:09:58 följande:
    Det är visst fullt liggläge i den. Likaså i Timmyn. Däremot inte i brio race.
    Emmaljunga scooter har tre ligglägen men inte fullt liggläge. Om du inte tror mig gå in på deras hemsida www.emmaljunga.se å se själv. Står klart å tydligt att de inte är fyllt liggläge bara tre lägen. Blir inte plan som timmyn.
  • Singoalla
    eec82 skrev 2010-03-11 21:22:28 följande:
    Emmaljunga scooter har tre ligglägen men inte fullt liggläge. Om du inte tror mig gå in på deras hemsida www.emmaljunga.se å se själv. Står klart å tydligt att de inte är fyllt liggläge bara tre lägen. Blir inte plan som timmyn.
    Men jag har PROVAT den! Det ÄR fullt liggläge jag lovar! 
  • La Lola
    Singoalla skrev 2010-03-11 21:24:55 följande:
    Men...tror du inte att tillverkaren själv har koll på om det är full liggläge eller inte?
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Singoalla
    La Lola skrev 2010-03-11 21:26:39 följande:
    Men...tror du inte att tillverkaren själv har koll på om det är full liggläge eller inte?
    Självklart tror jag absolut de har full koll, men jag tror heller inte att jag hallucinerade när jag fällde ner ryggstödet till fullt liggläge så min lilla kunde sova........ ?
  • eec82
    Singoalla skrev 2010-03-11 21:24:55 följande:
    Men jag har PROVAT den! Det ÄR fullt liggläge jag lovar! 
    ok så emmaljunga har skrivit fel då på sin hemsida då el? Samt att jag är säljare men i vår butik är de iaf inte fullt liggläge är ett bra viloläge men inte mer än så.

Men men... tänker inte argumentera mot dig iaf. Men de vi säljer är de inte det på.
  • La Lola
    Singoalla skrev 2010-03-11 21:28:11 följande:
    Så du såg med blotta ögar att det var helt plant?
    Ja då får du nog kontakta tillverkaren så att de kan ändra sin info....
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • eec82

Scooter har 3 lägen deras övriga vagnar har 4 lägen utom spider som har två lägen.

Svar på tråden Emmaljunga Scooter 2.0