Hej!
Jag har precis varit i "köpa vagn-svängen" och jag har provat emmaljungas scooter, Teutonias timmy, funderat på en brio race men blivit SÅLD på kronans sulky! Vår dotter är 1 år och 10 månader, ett normalt stort barn -absolut inte stor.
Scootern : För trång över bygeln, för kort sufflett, och aningen för stor ihopfällt - annars en superfin vagn som är skön att köra. Bra fickor som är lätttillgänglig när an kör vagnen. Bra koll eftersom det är en lucka i sufletten som man ser barnet genom.
Timmyn: Fulare, men längre sufflett och bättre bygel-man kan ta av den, och även om den sitter på så är den rymligare än scootern. Det var något som inte kändes lika "skönt" i att köra den här vagnen, men jag måste nog säga att den i princip är likvärdig med scootern. Det stora minuset är att den är kort i ryggen, vår tjej kändes redan för stor!
Brio Race: Verkade som det självklara valet, men den hade ej fullt liggläge, och sufletten kändes kort. Har dock inte provat den utomhus.
Kronans sulky : Så snygg! Stilren, snygga luftdäck, fullt liggläge, tillfredställande stor suflett och inbyggt myggnät. Dessutom väldigt liten och kompakt ihopfälld.
Jag har verkligen varit irriterad på alla vagnar ska jag säga, varit så SUR på att man inte kan få "allt i ett" så att säga, men jag tror nu att jag hittat vagnen som har det jag vill ha. Vi var och kollade "live" på en igår, och idag tänker vi beställa en. Den kommer senast inom en vecka, så när jag väl är ute och kör med den kan jag ge ett rättvist omdöme, men jag kan inte tänka mig att den inte är bra där också.
Hoppas det här kan hjälpa dig något!
Hälsningar "barnvagns -nörd"