• Geiisha

Vad tycker ni saknas i "Barnbok-världen"?

Hej alla föräldrar!
    Jag tycker mycket om barn och även att skriva, så jag funderar på att skriva en barnbok. Dock så vet jag inte så mycket om vad som finns och inte finns, så jag skulle behöva er hjälp! Att komma på ideér är inte omöjligt, det är vilken idé som man ska köra på som är det svåra.

Ni som har barn, kan inte ni berätta lite vad era barn är jätteförtjusta i? Och om antingen ni som föräldrar eller barnen har något som ni tycker saknas, eller som ni skulle önska att det fanns mer av?

Tack på förhand

• Svar på tråden Vad tycker ni saknas i "Barnbok-världen"?
  • Min högsta önskan

Ok, vad mina barn är förtjusta i?
    Ja min 3-åring gillar sjörövare, traktorer och sopbilar.. Och att skotta snö! Kanske kan bli en spännande bok av det?

Nädå, skämt o sido..
    Vilken ålder hade du tänkt dej?
    SMåbarn eller skolålder?

Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Centifolia

Läs boken "ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2"
    och fundera ut en bok efter det är mitt tips :)

Är alldeles för många böcker som t.ex. har killar/män i huvudrollen...

• Flickan och kråkan

Jag saknar flickor i bokvärlden för såväl barn som ungdomar. Min lillgrabb (eller storgrabb är han ju nu) på 2 år är väldigt förtjust i böckerna om Emma och Ingrid....men så många är de inte....flickorna.

Sedan saknar jag böcker där barn sover tillsammans med sina föräldrar . Vi har en serie med stora detaljrika bilder (fransk tror jag) där det faktiskt finns mammor som bär sina barn....enda gången jag stött på det tror jag. ibland känns det märkligt att alla barn vi läser om sover själva, har napp och åker vagn....när våra inte gör det

• bluebird

För mig känns det som att det skulle vara otroligt viktigt med en bok för barn (ca 5 år) som har förlorat ett syskon. Jag har letat och letat, men det finns inga bra böcker i ämnet helt enkelt.

Svar på tråden Vad tycker ni saknas i "Barnbok-världen"?